علائم کرونا حدفاصل بین سرماخوردگی و آنفلوآنزا است

گفت‌وگو «شهروند» با عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله‌ با کرونا

سرماخوردگی اصولا تب ندارد و آنفلوآنزا تب بالای 40 درجه دارد. اما کرونا حدفاصل بین این دو بیماری ویروسی است. تب دارد اما اصولا از 39 درجه فراتر نمی رود.

ملیحه محمودخواه – مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله‌ با کرونا در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید:« با آمدن فصل پاییز بیماری‌های عفونی نیز افزایش پیدا می‌کنند اما امسال وجود کرونا راه تشخیص بین بیماری سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا را دشوار کرده است.»

او با اشاره به این‌که می‌توان با شناخت علایم بیماری‌ها نوع آنها را تشخیص داد ادامه می‌دهد:« شاه علامت سرماخوردگی عطسه‌های مکرر و آبریزش بینی و تب مختصر است. در سرماخوردگی تب به بالای 38 درجه نمی‌رود و فرد دچار رنجوری و ضعف بدنی نیست. بیمار سرماخورده می‌تواند کارهایش را انجام می‌دهد و گاهی تنها سردرد او را اذیت کند. »

مردانی ادامه می‌دهد: « آنفلوآنزا شدیدا ناگهانی رخ می‌دهد یعنی فرد درحال انجام کارهای عادی خود است که یک مرتبه بیماری در او اوج می‌گیرد. تب و لرز بالا، بدن درد و ضعف بدنی آن‌قدر او را رنجور می‌کند که فرد توان ادامه انجام کارهایش را ندارد. تب در فرد به شدت بالا می‌رود و در این شرایط فرد مبتلا به آنفلوآنزا نیاز به استراحت چند روزه دارد.»

به اعتقاد عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله‌ با کرونا، کووید 19  واسط بین آنها است. در این بیماری تب بالا می‌رود اما بالای 40 درجه نمی‌رود. نکته مهم در بیماری کرونا این است که ظهور آن تدریجی است و در طی  4 یا 5 روز علایم آن مشخص می‌شود فرد به تدریح بدن درد می‌گیرد، دچار اسهال و استفراغ می‌شود و بی اشتهایی به سراغش می‌آید و کم‌کم و طی چند روز این علایم افزایش پیدا می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.