رزم حسینی : پول کالای باشعور است

اجرای الگوی قلعه‌گنج در کشور با هدف رفع بیکاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های خود برای آینده این وزارتخانه، از اجرایی شدن الگویی برای توسعه که پیش از این در قلعه گنج با موفقیت اجرا شده بود، به شکل سراسری و با هدف رفع بیکاری، خبر داد.

شهروند آنلاین :علیرضا رزم حسینی ظهر جمعه ۱۱ مهر در جلسه با نماینده ولی فقیه در فارس، جمعی از اعضای مجمع نمایندگان و استاندار فارس، گفت: اولین اولویت تامین کالاهای اساسی است. تحریم و کرونا منابع درآمدی کشور را بسیار محدود کرده‌اند ولی این دلیل نمی‌شود ما وظیفه مدیریت بازار را فراموش کنیم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه صادرکنندگان مجاهد و عابد هستند، گفت: در شرایط تحریم هم به ارز نیاز داریم، هم به صادرات. رئیس جمهور اختیاراتی را به وزارتخانه صمت دادند تا ضمن توافق با بانک مرکزی بتوانیم مشکلات بازرگانان را حل کنیم. با جناب دکتر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، نیز به توافقات اولیه در این زمینه دست یافته‌ایم.

وی با نحس خواندن روند بروکراسی در کشور اضافه کرد: اسلام به تولید ثروت مشروع ارج می‌نهند. الگویی که برای توسعه در نظر داریم از روستاها شروع می‌شود و قبلا در قلعه گنج خراسان رضوی آزمایش شده و بسیار موفق بوده است؛ به طوری که ظرف مدت چند ماه بیکاری در منطقه ۵۰ درصد کاهش یافت. این الگو در سراسر کشور به زودی اجرایی خواهد شد.

رزم‌حسینی گفت: ما می‌خواهیم تمام ارکان اثرگذار در تولید، شامل مثلث نمایندگان مردم در مجلس، مسئولین اجرایی استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران در یک برنامه توسعه مشخص تجمیع شوند. اگر اجرای چنین الگویی را ۲۰ سال قبل آغاز کرده بودیم، امروز شاهد وجود ۲۵ میلیون حاشیه‌نشین در کشور نبودیم. پول کالای باشعور است. زمانی که بفهمد یک منطقه برای سرمایه گذاری امن است، خودش به آنجا سرازیر می‌شود.

شایان ذکر است که پیشتر از این روزنامه شهروند در گزارشی تحت عنوان قصه گنج «قلعه گنج» به این الگوی کارآفرینی پرداخته بود. گزارش را می توانید در اینجا بخوانید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.