یورش دختران ایران به سوی تاریخ‌سازی

جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از عصر پنجشنبه رسما برای ایران شروع می‌شود

تیم‌ملی زنان ایران از عصر پنجشنبه رقابت‌هایش را در جام ملت‌های آسیا شروع می‌کند؛ شاگردان ایراندوست اولین بازی‌شان را مقابل هند برگزار می‌کنند.

شهروندآنلاین: دختران ایرانی همواره نشان دادند که در میدان‌های سخت می‌توانند به خوبی توانایی‌هایشان را در هر حوزه نشان بدهند. حالا بعد از چند سال در فوتبال هم شاهد افتخارآفرینی آنها هستیم. جایی که تیم‌ملی فوتبال زنان ایران برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا صعود کرده و اکنون به دنبال یک ماجراجویی جدید در هند می‌گردند.

بیستمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های زنان آسیا از عصر پنجشنبه به میزبانی کشور هند شروع می‌شود و باعث افتخار است که تیم ایران نیز یکی از 12 تیم حاضر در این مسابقات است. حالا بعد از صعود تاریخی به جام ملت‌ها، هواداران فوتبال امیدوارند وعده مریم ایراندوست، سرمربی این تیم محقق شود و دختران کشورمان بتوانند از دور گروهی مسابقات صعود کنند و یک اتفاق بزرگ را رقم بزنند.

نسل تاریخ‌ساز به دنبال افتخارآفرینی دوباره

تیم‌ملی فوتبال زنان ایران در این دوره از رقابت‌ها با نسلی متشکل از جوانان و باتجربه‌ها حضور پیدا می‌کند. تیمی که مریم ایراندوست دور هم جمع کرده، از نظر فنی به گواه کارشناسان بسیار متمایز از تیم‌ملی ایران در سال‌های گذشته است. از آنجایی که مسابقات جام ملت‌ها در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود، شانس شاگردان ایراندوست برای صعود به دور دوم زیاد است. البته که آنها علاوه بر هند میزبان، تیم‌های قدرتمند چین و چین تایپه را نیز پیش‌رو دارند، اما هرچه هست تیم‌ملی ایران با بالاترین توان وارد رقابت‌ها می‌شود تا افتخاری بزرگ را رقم بزند.

تیم‌ملی ایران در حال حاضر در رنکینگ فیفا برای تیم‌های زنان، رده هفتادم را به خود اختصاص داده است. این جایگاه برای تیم ایران که محدودیت‌های زیادی در سال‌های گذشته را تحمل کرده، اتفاق بزرگی است و قطعا دختران سختکوش فوتبالیست تلاش خواهند کرد این جایگاه را در رده‌بندی جهانی ارتقا هم بدهند.

در پایان دور گروهی مسابقات دو تیم برتر به همراه دو تیم از برترین تیم‌های سوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی خواهند شد. از آنجایی که پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در جام جهانی فوتبال زنان را هم کسب خواهند کرد، بچه‌های فوتبال ایران نیم‌نگاهی نیز به این موضوع خواهند داشت و انگیزه‌شان افزایش هم پیدا خواهد کرد.

نهایت حمایت از دختران فوتبالیست

شاید طی ماه‌های گذشته بیشترین حمایت از تیم‌ملی فوتبال زنان ایران شده است. با حضور شهاب عزیزی خادم بحث برابری جنسیتی در فدراسیون فوتبال مورد توجه قرار گرفت و اکنون از هر کدام از اعضای تیم‌ملی زنان سوال کنید، آنها نیز شرایط خوبی که در بحث اردو، البسه، زمین تمرین و … برایشان به وجود آمده، راضی هستند. تیم‌ملی زنان چند روز قبل اردویی نیز در جزیره کیش داشت و با مراسم بدرقه‌ای باشکوه راهی کشور هند شده است. زنان فوتبالیست پاداش‌های خود را نیز بابت صعود به جام ملت‌ها دریافت کردند و با حمایت مناسبی از سوی فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و همچنین معاونت زنان رئیس‌جمهوری وارد بمبئی شده‌اند.

حیف که پخش تلویزیونی ندارد

طبیعی است با توجه به محدودیت‌های موجود در صداوسیما بازی‌های تیم‌ملی زنان مقابل هند، چین و چین تایپه پخش زنده تلویزیونی نداشته باشد. با این حال، طبق هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است مسابقات به صورت زنده از رادیو ورزش پخش شود که اتفاق مهمی تلقی خواهد شد.

ایراندوست: ما در بهترین زمان فوتبال ایران هستیم

مریم ایراندوست، سرمربی تیم‌ملی فوتبال زنان قبل از شروع مسابقات در نشستی خبری در هند شرکت کرد و توضیحاتی را ارایه کرد. او گفت: «از حضور در این رقابت‌ها بسیار خوشحالم و امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم. تیم‌ملی ایران تنها تیمی است که اولین حضورش را در این مسابقات تجربه می‌کند و شاید بی‌تجربه باشد، اما قدرتمند است. حریف ما تیم‌ملی هند است که با برنامه‌ریزی بلندمدت، کاملا آماده در این مسابقات حاضر شده است. چین دیگر هم‌گروه ما از قدرت‌های فوتبال زنان آسیاست که توانسته هشت بار به مقام قهرمانی آسیا برسد و چین تایپه هم بارها با ایران بازی کرده و در شرایطی ایده‌آل به سر می‌برد.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «فوتبال زنان در ایران یک ورزش نوپاست و تجربه طولانی ندارد و حضور ما در این رقابت‌ها می‌تواند به رشد و توسعه فوتبال زنان در ایران کمک کند. در این مدت تمام تمرکز و توجه به فوتبال زنان ایران بوده که همین فضا در بالا بردن انگیزه و اشتیاق تیم‌ملی در کسب موفقیت کمک بسیار بزرگی است.»

سرمربی تیم‌ملی فوتبال زنان در واکنش به سوالی درباره میزان احتمال موفقیت تیمش پاسخ داد: «با توجه به تجربه کم ما در این بازی‌ها، فکر می‌‌کنم ما ایرانی‌ها ثابت کرده‌ایم که انرژی و انگیزه‌ای موجود در درون تک‌تک ما به اضافه تلاش و پشتکاری که درون زمین داریم، می‌تواند منجر به کسب نتیجه مطلوب برای ما شود. ما حالا در بهترین زمان فوتبالی خودمان هستیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.