حریفان ایران در کارزار سخت هند را بشناسید

رویارویی دختران ایران با تیم میزبان در شروع جام ملت‌های آسیا

تیم‌ملی فوتبال زنان ایران رقابت‌های سختی با هند، چین و چین تایپه خواهد داشت؛ البته که آنها برای موفقیت در اولین حضور تلاش می‌کنند.

شهروندآنلاین: تیم‌ملی فوتبال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های هند، چین و چین تایپه همگروه است. با توجه به تجربه کم دختران ایرانی می‌شود پیش‌بینی کرد کار سختی در این رقابت‌ها در پیش دارند. در این شرایط مرور شرایط حریفان ایران در جام ملت‌های زنان آسیا خالی از لطف نیست.

اولین حریف؛ میزبان به دنبال سهمیه جام‌جهانی

نخستین حریف تیم‌ملی زنان ایران، هند است. تیمی که میزبانی مسابقات را گرفته و به دنبال رفتن روی سکوی آسیایی است. هندی‌ها هر اندازه در بخش مردان چندان قدرتمند نیستند، اما در فوتبال زنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. البته این تیم هیچگاه قهرمان جام ملت‌ها نشده، اما در اولین حضور خود در سال ۱۹۷۹ در جایگاه دوم قرار گرفت و در دو دوره بعدی هم به ترتیب سوم و دوم شد. هند در چهار دوره بعدی حضور نداشت و پس از ورود دوباره در پنج دوره به کار خود در مرحله مقدماتی پایان داد. در ادامه هم در ۶ دوره دیگر شرکت نکرد تا اینکه به جام ملت‌های ۲۰۲۲ راه یافت.

تیم فوتبال زنان هند که در رده 55 رنگینگ فیفا قرار دارد، در سال 2021 به 6 کشور سفر کرده است تا مقابل تیم‌های باکیفیت به عنوان بخشی از آماده‌سازی خود برای مسابقات جام ملت‌های آسیا رقابت کند. فدراسیون فوتبال هند شرایط را برای انجام مسابقات در خارج از کشور حتی در شرایطی که جهان در حال مبارزه با همه‌گیری کووید-19 بوده، فراهم کرده است. این تیم 14 مسابقه تدارکاتی برگزار کرده که حاصل آن سه برد و 11 شکست بوده است. ببرهای آبی نهمین حضور خود را در جام ملت‌های آسیا تجربه خواهند کرد. هند برای حضور در مرحله یک‌چهارم نیاز به پیروزی برابر ایران دارد. ببرهای آبی آسیا می‌دانند که بازی با ایران بسیار سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود.

چین، پرافتخار و مدعی

چین، پرافتخارترین تیم در جام ملت‌هاست که هشت‌بار عنوان قهرمانی را به دست آورده است. زنان فوتبالیست چین اولین قهرمانی خود را در مسابقات ۱۹۸۶ کسب کردند و ۶ دوره پیاپی از آن دفاع کردند تا اینکه در سال ۲۰۰۱ کره‌شمالی قهرمان شد و چین در جایگاه سوم قرار گرفت.

چین در مسابقات سال ۲۰۰۳ در جایگاه دوم قرار گرفت و دور بعد برای هشتمین بار عنوان قهرمانی را به دست آورد. عنوان دومی، چهارمی و دو بار سومی دیگر نتایج این تیم از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ است.

چین تایپه، دور از جام

چهارده بار جواز حضور در این مسابقات را به دست آورده است. این تیم در اولین حضور خود در سال ۱۹۷۷ قهرمان شد و  این عنوان را در دو دور بعد هم حفظ کرد که همراه با کره‌شمالی (با سه قهرمانی) پس از چین در جایگاه دوم کسب جام قرار دارد.

این تیم در ادامه دو دوره حضور نداشت و بار دیگر که پا به مسابقات گذاشت، در جایگاه دوم قرار گرفت. از دیگر عناوین این تیم در جام ملت‌ها یک مقام دومی، دو مقام سومی و دو مقام چهارمی طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۹ است. از آن پس چین تایپه در چهار دوره بعد موفق به صعود از دور گروهی نشد و از سال۲۰۱۰ هم در این مسابقات شرکت نکرد تا اینکه در سبد رقابت‌های ۲۰۲۲ قرار گرفت.

برنامه بازی‌های ایران در جام ملت‌های زنان آسیا به شرح ذیل است:

برنامه مسابقات این گروه به شرح زیر است:

پنجشنبه 30 دی: هند- ایران(ساعت 17:30)

یکشنبه 3 بهمن: ایران- چین(ساعت 13:30)

چهارشنبه 6 بهمن: چین تایپه- ایران(ساعت 17:30)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.