دیدار قریب‌الوقوع اینفانتینو با رئیسی

رئیس فیفا در سفری که به ایران خواهد داشت، به دیدار رئیس‌جمهوری می‌رود

جیانی اینفانتینو، رئیس ایتالیایی فدراسیون جهانی فوتبال در نظر دارد در سفر به ایران ملاقاتی نیز با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران داشته باشد.

دو تقابل حساس تیم‌ملی فوتبال ایران با عراق و امارات باعث شده تا فدراسیون فوتبال از جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا دعوت به عمل بیاورد تا او در یکی از این دو مسابقه میهمان ویژه باشد و ضمن تماشای مسابقه ایران که احتمالا همراه با جشن صعود به جام‌جهانی خواهد بود، زیرساخت‌ها و شرایط فوتبال ایران به ویژه در موضوعاتی چون ورود زنان به ورزشگاه‌ها و البته بحث اساسنامه را پیگیری و تماشا کند.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در تشریح برنامه‌های سفر احتمالی رئیس فیفا به تهران، از دیدار با رئیس‌جمهوری خبر داد.

رئیس فدراسیون فوتبال که امروز در مراسمی برای «روز ملی هوای پاک» حاضر شده بود، در صحبت‌های خود گفت: «آدم‌هایی که در اجرا می‌روند، باید واقع‌گرایانه با موضوعات برخورد کنند و اصلا دوست ندارم، چون از تظاهر منتفرم. آدم‌ها باید همان‌جایی که خودشان‌اند تلاش کنند، امروز می‌خواهیم برای آینده ایران عزیز کاری انجام بدهیم، واقع‌بینانه بیاییم برنامه‌ریزی را برای آینده کشور انجام دهیم. فدراسیون فوتبال این آمادگی را دارد که عملیاتی این کار را انجام دهد.»

عزیزی‌خادم با اعلام خبر سفر اینفانتینو گفت: «یک ظرفیت بین‌المللی است، اما هنوز آمدن آقای اینفانتینو قطعی نشده، ولی چارچوب‌هایی که بسته‌ایم، چون خودشان هم ویدیو داده‌اند که به ایران بین هفتم تا یازدهم بهمن می‌آیند؛ جلسه‌ای را هم حتما با ریاست محترم جمهوری برنامه‌ریزی کردیم که جلسه‌ای با ایشان داشته باشند که از ظرفیت رئیس فیفا هم برای بحث‌های زیست‌محیطی بهره ببریم، کاری که سازمان‌های بین‌المللی هم دارند انجام می‌دهند و بتوانیم آن را تسری دهیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.