«آرنیکا» دختر همه بازیکنان تیم‌ملی است

الهام فرهمند در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: دخترم انرژی‌ام را در زمین زیاد می‌کند

چهره ویژه تیم‌ملی فوتبال زنان از فدراسیون بابت اعزام او همراه با فرزند پنج ماهه‌اش تشکر می‌کند؛ او امیدوار است مهره‌ای موثر در هند باشد.

شهروندآنلاین: چند سال پیش که حسین پاپی، هافبک باتجربه تیم فوتبال سپاهان با الهام فرهمند، ستاره فوتبال زنان (که او نیز عضو تیم زنان سپاهان بود) ازدواج کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد فرزند آنها هم مانند خودشان در فضای فوتبال نامش مطرح شود. این اتفاق اما همزمان با جام ملت‌های زنان آسیا رخ داد و برای اولین بار یکی از بازیکنان این تورنمنت همراه با فرزند پنج ماهه‌اش در رقابت‌ها شرکت کرد.

نکته جالب در این‌خصوص خداحافظی الهام فرهمند از تیم‌ملی زنان بعد از بارداری‌اش بود. او اما بعد از به دنیا آمدن «آرنیکا» به تیم‌ملی برگشت و حالا همراه با دختر کوچکش به هند سفر کرده است.

فرهمند 28 ساله به واسطه مادر بودنش و همراهی آرنیکا در اردوهای تیم‌ملی طی هفته‌های گذشته بارها مورد توجه قرار گرفته، در نهایت هم فدراسیون فوتبال موافقت کرد که او همراه با فرزند خردسالش به هند برود و یک اتفاق جالب رقم بخورد. در آستانه اعزام تیم‌ملی زنان به هند با فرهمند گپ و گفتی را انجام دادیم که این مصاحبه را قبل از دیدار با هند در جام ملت‌ها در اختیارتان می‌گذاریم.

**این روزها آرنیکا از خود شما و حتی حسین پاپی هم معروف‌تر شده است…

اینکه اتفاق خوبی است؛ من و حسین از اینکه آرنیکا مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته، خوشحالیم. خوشبختانه بچه‌های تیم‌ملی زنان هم ارتباط خیلی خوبی با او گرفتند و آرنیکا هم بچه‌ها را دوست دارد.

**با این تفاسیر احتمالا یک فوتبالیست جدید هم چند سال دیگر به نام آرینکا پاپی به تیم‌ملی زنان دعوت شود.

خدا را چه دیدید. آرنیکا از دوران نوزادی‌اش به توپ علاقه داشت و الان هم به واسطه حضور مداوم در کنار من و سروکار داشتن با توپ و تمرین و فوتبال وسیله بازی دیگری جز توپ فوتبال ندارد(با خنده) من که فکر می‌کنم او قطعا فوتبالیست می‌شود.

**اینکه یک کودک همراه تیم‌ملی ایران به جام ملت‌های آسیا اعزام شده، مورد توجه بسیاری قرار گرفته؛ چطور توانستید این مجوز را بگیرید؟

واقعا جا دارد از لطف خانم موسوی، نایب رئیس زنان فدراسیون و همچنین آقای عزیزی خادم تشکر کنم. آنها وقتی دیدند من بی‌تاب آرنیکا هستم، مقدمات اعزام من همراه با فرزندم را فراهم کردند. این اتفاق خیلی خوبی است و امیدوارم با روحیه و انرژی‌ای که از آرنیکا می‌گیرم، بتوانم مهره موثری برای تیم‌ملی ایران باشم.

**برایتان سخت نیست که در اردوی تیم‌ملی، هم بچه‌داری کنید و هم تمرین؟

قطعا سختی‌های خاص خودش را دارد، اما از پس آن برمی‌آیم. من چند ماه گذشته نیز مدام هم از آرنیکا مراقبت کردم و هم در اردو بودم. البته جا دارد از حسین پاپی همسرم هم تشکر کنم. در این مدت خیلی وقت‌ها می‌خواستم جا بزنم و از مسیرم کنار بکشم، اما او با حمایت‌هایش اجازه نداد و از حسین ممنونم. در اردوها هم اعضای کادر فنی به من لطف دارند. آنها آرنیکا را مثل فرزند خودشان دوست دارند و خیلی وقت‌ها که من سر تمرین هستم، از او مراقبت می‌کنند.

**شما شماره 10 تیم‌ملی را بر تن می‌کنید و با توجه به تجربه بالایی که دارید یکی از مهره‌های اصلی تیم‌ملی ایران محسوب می‌شوید. حتما می‌دانید که مریم ایراندوست چقدر روی توانایی‌هایتان حساب باز کرده؟

امیدوارم بتوانم جواب اعتماد خانم ایراندوست را بدهم. از محبتی که به من داشتند، نهایت تشکر را می‌کنم. تمام سعی و تلاشم این است که بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی کنم. همه ما یک تیم هستیم و این برای همه‌مان بسیار ارزشمند است. در اردوی تیم‌ملی زنان همه به یکدیگر کمک می‌کنند و از همه بیشتر بازیکنان و کادر فنی به یاری من می‌آیند تا شرایط خوبی رقم بخورد. امیدوارم شرمنده این همه لطف نشوم.

**شرایط تیم چطور است؟ آیا می‌توان در اولین حضور در جام ملت‌ها به صعود از گروه امیدوار بود؟

قطعا حالا که توانسته‌ایم جواز حضور در مسابقات را به دست بیاوریم، برای صعود از گروه‌مان تلاش خواهیم کرد. حتما می‌دانید در گروه ما چین قهرمان چند دوره رقابت‌ها و هند به عنوان میزبان حضور دارند. چین تایپه هم اصلا حریف ضعیفی نیست. با این حال، تلاش می‌کنیم نمایش‌های آبرومندی داشته باشیم و توانایی‌هایمان را به همه و به خصوص تیم‌های آسیایی نشان بدهیم. فوتبال زنان در ایران مدت زیادی نیست از حمایت برخوردار شده و باید از این پتانسیل استفاده کنیم و روزهای خوبی را رقم بزنیم. می‌خواهیم ثابت کنیم دختران ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

**حرف پایانی؟

از مردم عزیز خواهش می‌کنم که ما را دعا کنند تا روزهای خوبی را در هند سپری کنیم. من شک ندارم با دعای مردم و همت بچه‌ها و درایت کادر فنی می‌توانیم آن چیزی که در ذهن داریم، اجرا کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.