3 بالگرد در حال امدادرسانی به روستاهای محصور در سیل

رئیس جمعیت هلال‌احمر:

رئیس جمعیت هلال‌احمر که برای نظارت بر روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کرمان سفر کرده است، از ارسال اقلام زیستی و امدادی برای تقویت انبارهای استان و پرواز سه بالگرد هلال‌احمر به‌منظور امدادرسانی در روستاهای محصور در سیل کرمان خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند گفت: قبل از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و با توجه به هماهنگی با سازمان هواشناسی کشور، پیش آگهی‌ها و هشدارهای لازم به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بخصوص در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان داده شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه براثر بارندگی‌های قبلی، زمین‌ها کشش آب را نداشتند و احتمال سیلابی شدن در این استان‌ها وجود داشت، آگاهی‌های لازم بخصوص در منطقه رودان و میناب در هرمزگان و روبار، کهنوج و قلعه گنج در کرمان، صادر شده بود. بنابراین قبل از وقوع سیل توانستیم مردم را از نقاط خطرپذیر دور کنیم و در کمپ‌ها اسکان دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به 12 هزار نفر در مناطق سیل‌زده کرمان و اسکان 1050 سیل‌زده در 200 چادر امدادی و همچنین کمپ‌ها، مساجد و مدارس استان، گفت: تاکنون یکهزار بسته غذایی در مناطق سیل‌زده توزیع شده است.

کولیوند گفت: 114 شهر و روستای سیل‌زده در کرمان تاکنون ارزیابی شده است و تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در آماده باش کامل هستند.

به گفته وی، از روز گذشته 12 هزار تخته موکت، 20 هزار پتو و هزار بسته غذایی برای تقویت انبارهای امدادی، به کرمان ارسال شده تا در صورت نیاز میان سیل‌زدگان توزیع شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به نجات سه نفر از مناطق سیل‌زده در استان افزود: امدادرسانی در روستاهای محصور در سیل کرمان از طریق سه فروند بالگرد هلال‌احمر در حال انجام است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.