از 11 کوهنورد در ارتفاعات سنندج خبری نیست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: برای نجات جان ۱۱ کوهنورد که در کوه‌های منطقه کلاترزان شهر سنندج در برف گرفتار شده‌اند؛ ۲ تیم عملیاتی و تخصصی کوهستان از این جمعیت اعزام شدند.

پیام جلالی مدیرعامل این جمعیت گفت: با توجه بارش برف و کولاک سنگین روز دوشنبه در استان کردستان، امروز با خبر شدیم از 48 ساعت پیش تاکنون، ۱۱ کوهنورد در کوه‌های منطقه کلاترزان از اطراف شهر سنندج در برف و کولاک گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت این کوهنوردان به دلیل تمام شدن آذوقه و سرما بغرنج اعلام شده است افزود: تلاش کردیم با امداد هوایی برای نجات جان این افراد اقدام کنیم اما با توجه به شرایط جوی منطقه مسیر نشد و به صورت زمینی ۲ تیم از این جمعیت برای امدادرسانی به کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک اخیر، در حال حاضر شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌کنیم که مردم به کوه‌های اطراف شهر نروند.

طی ۷۲ ساعت گذشته و با بروز برف و کولاک در استان بیش از ۱۸۰۰ نفر از مسافران محورهای مواصلاتی استان کردستان توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.