مردم برای سلامتی‌شان در سال آینده چقدر باید هزینه کنند؟

روزنامه ایران: سازمان برنامه و بودجه فقط با افزایش 10درصدی تعرفه خدمات پزشکی موافقت کرد

پیشنهاد شورای عالی بیمه افزایش 28 و نیم درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی در سال 1401 است و طبق آنچه که شنیده‌ها نشان می‌دهد، گویا سازمان برنامه و بودجه در نهایت با رشد 10 درصدی تعرفه خدمات پزشکی موافقت خواهد کرد

روزنامه ایران نوشت:زمزمه‌های افزایش 60 درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی و شنیدن خبرهای متفاوت قیمت ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، بسیاری از مردم را کنجکاو کرده که بدانند برای سلامتی‌شان در سال آینده چقدر باید هزینه کنند.

 برخلاف گمانه‌زنی‌هایی که از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره سناریوی افزایش 60 درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی کشور اعلام می‌شود، نه تنها این سناریو در شورای عالی بیمه رأی نیاورده بلکه آن‌طور که معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی به «ایران» خبر می‌دهد، پیشنهاد شورای عالی بیمه افزایش 28 و نیم درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی در سال 1401 است و طبق آنچه که شنیده‌ها نشان می‌دهد، گویا سازمان برنامه و بودجه در نهایت با رشد 10 درصدی تعرفه خدمات پزشکی موافقت خواهد کرد.
هر چند مخالفان و موافقان بسیاری در دو سوی میزان افزایش این تعرفه‌ها وجود دارد. عده‌ای می‌گویند افزایش تنها 10 درصدی خدمات پزشکی در هیأت وزیران خسارات جدی را در حوزه ارائه خدمات پزشکی از جمله کاهش کیفیت خدمات پزشکی، افزایش تخلف و زیرمیزی و مهاجرت پزشکان عمومی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و هدایت پزشکان عمومی و برخی متخصص‌ها برای راه‌اندازی کلینیک‌های زیبایی را در پی خواهد داشت. عده بسیاری نیز به جیب مردم و هزینه‌ای که باید برای سلامت خود کنند، توجه دارند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.