این سیو، توانایی دختر ایرانی را به دنیا نشان داد

زهره کودایی در گفت و گو با «شهروندآنلاین»: به این زودی‌ها هند را ترک نمی‌کنیم

زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان بابت سیو تماشایی اش در دیدار با هند خوشحال است؛ او می‌گوید این واکنش باعث شده در دنیا نامش مطرح شود.

شهروندآنلاین: تیم ملی فوتبال زنان ایران در اولین حضور خود در جام ملت های آسیا عصر پنجشنبه مقابل هند قرار گرفت و به تساوی بدون گل رسید تا اولین امتیاز در تاریخ این مسابقات را به دست بیاورد.

کسب این یک امتیاز از تیم هند که میزبان مسابقات است، اتفاق بزرگی محسوب می‌شود؛ البته که می‌توان گفت تیم ایران مدیون درخشش زهره کودایی دروازه بان توانمند خودش هم هست. کودایی در بازی دیروز عکس العمل های خوبی درون چارچوب داشت و یک سیو خاص هم انجام داد که باعث شد بسیار به چشم بیاید.

در دقیقه 76 در شرایطی که تیم هند در آستانه گلزنی قرار داشت، کودایی با یک شیرجه فوق‌العاده با یک دست توپ را از روی خط برگرداند تا مانع از باز شدن دروازه شود. این واکنش زیبا باعث شده تا بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی به موضوع بپردازند و کودایی را یک چهره ویژه در دروازه بانی فوتبال زنان معرفی کنند.

بعد از این واکنش زیبا از سوی کودایی دقایقی کوتاه با دروازه بان تیم ملی زنان همکلام شدیم که مشروح صحبت‌هایش را در ادامه می‌خوانید:

**از بازی با هند شروع کنیم؛ اولین امتیاز تاریخ فوتبال زنان ایران در جام ملت ها به دست آمد.

خداراشکر می‌کنیم که توانستیم برای اولین بار در جام ملت های آسیا حضور یابیم. حس و حال عجیبی برای همه ما بود. این بازی شرایط خاص خودش را داشت. خداراشکر می‌کنیم که در اولین حضور با دست پر از زمین خارج شدیم و توانستیم یک امتیاز بگیریم و شروع خوبی داشته باشیم.

**قبل از مسابقات خیلی از تیم ملی هند تعریف می‌شد؛ این تیم چقدر قدرتمند بود؟

هند میزبان مسابقات است و قبل از حضور در تورنمنت اردوهای آماده سازی خوب و بازی های تدارکاتی پرتعدادی داشت. آنها از نظر هماهنگی بین نفرات جزو بهترین ها هستند و قطعا برای کسب عنوان در این رقابت ها حضور یافته است. با این حال توانستیم از یک میدان سخت یک امتیاز بگیریم و امیدوارم این روند خوب ادامه داشته باشد.

خوشحالم که این سیو من و تمام دختران توانمند ایرانی را به دنیا نشان داد و توانستیم به همه نشان بدهیم که دختر ایرانی هرکار سختی را می‌تواند انجام بدهد.

**هدف شما در این بازی همین یک امتیاز بود؟

اینطور نیست؛ ما برای برد به زمین رفته بودیم اما خواست خدا بود که مساوی شود. از کادرفنی و بازیکنان تشکر می‌کنم که همه زحمت کشیدند وهرچه در توان داشتیم گذاشتیم تا یک امتیاز را بگیریم.

**آن سیو تماشایی در دقیقه 76 همه را به واکنش واداشته است. از آن لحظه بگویید.

واقعیت این است که من هرکاری انجام دادم، برای موفقیت تیمم است. خداراشکر می‌کنم که او خواست و من توانستم برای تیمم مفید باشم. همه بچه ها هم زحمت کشیدند و من هم کاری جز اینکه وظیفه ام باشد را انجام ندادم.

**آن واکنش تماشایی بازتاب های زیادی در رسانه های داخلی و خارجی و نزد عموم جامعه داشته است. خودت فکر می‌کردیم اینقدر دیده شود؟

خوشحالم که توانستم با این واکنش خیلی ها را خوشحال کنم. از همه کسانی که از من حمایت کردند و تبریک گفتند تشکر می‌کنم. امیدوارم در ادامه هم روند خوبی داشته باشم و بتوانم با عملکردم به کمک تیم ملی کشورم بیایم. خوشحالم که این سیو من و تمام دختران توانمند ایرانی را به دنیا نشان داد و توانستیم به همه نشان بدهیم که دختر ایرانی هرکار سختی را می‌تواند انجام بدهد.

**در تیم ملی فوتبال زنان یک نکته بسیار مشهود است و آن هم به یکدلی میان نفرات برمی‌گردد. این همدلی و اتحاد از کجا نشات می‌گیرد؟

واقعیت این است که از روز اول تشکیل این تیم خانم ایراندوست(سرمربی) و همکارانشان و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش کردند تایک اتحاد خوب به وجود بیاید. همه بچه ها برای موفقیت دیگری تلاش می‌کنند و جا دارد از خانم ایراندوست تشکر کنیم که با زحمت زیاد این حس خوب را در تیم ملی ایجاد کرده است.

**دو بازی سخت دیگر با چین و چین تایپه باقی مانده؛ این دو مسابقه را چطور می‌بینید؟

کار سختی داریم اما از روز اول که وارد مسابقات شدیم یکدل شدیم که زود کشور هند را ترک نکنیم. چین سابقه قهرمانی های زیادی دارد و سرسخت ترین حریفمان است. با این حال تلاش خواهیم کرد تا مقابل این تیم هم عملکرد خوبی داشته باشیم. ما برای صعود از گروهمان وارد هند شدیم و به این زودی ها هم نمی‌خواهیم به ایران برگردیم. امیدوارم این تورنمنت را با بهترین نتایج تمام کنیم و باعث افتخار ایران عزیزمان بشویم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.