ابهام‌زدایی اسکوچیچ درباره بلک‌لیست تیم‌ملی

سرمربی تیم ملی بالاخره پاسخ چرایی دعوت نشدن برخی از ستاره‌های فوتبال ایران را داد

دراگان اسکوچیچ بعد از دعوت از مهدی طارمی روی آنتن تلویزیون، این بار هم در تلویزیون اعلام کرد بازیکنی از تیم استقلال به‌خاطر بحران کرونایی اخیر در اردوی این تیم، دعوت نخواهد شد.

در حالی که دراگان اسکوچیچ روبه‌روی پیمان یوسفی، در مورد موضوع پاداش جام‌جهانی و نحوه تقسیم آن توسط فدراسیون فوتبال کرواسی صحبت می‌کرد، ناگهان بحث به سمتی دیگر تغییر کرد و اسکوچیچ که تاکنون در این باره حرفی به زبان نیاورده بود، با صراحت در مورد شایعات پیرامون عدم دعوت غیرفوتبالی از برخی از بازیکنان اظهارنظر کرد.

وریا غفوری، یکی از بازیکنانی بود که نسبت به عدم قرارگیری اسمش در فهرست تیم ملی معترض بود که البته با ادبیاتی تندتر این اعتراض خود را نشان داد و حتی گفت که «از خیلی وقت پیش روی اسم من خط قرمز کشیدند در غیراین‌صورت بحث نبودن من در فهرست جدید تیم‌ملی هیچ توجیه فنی ندارد.»

چرا وریا و رضاییان دعوت نمی‌شوند؟

اسکوچیچ در این گفت‌و‌گو به روشنی درباره عدم دعوت از برخی بازیکنان نامدار فوتبال ایران صحبت کرد. او درباره وریا غفوری و رامین رضاییان می‌گوید: «من واقعا احترام فوق‌العاده‌ای برای استقلال قائلم، همانطور که برای پرسپولیس، اما در نهایت من مربی هستم و دیدی که من به فوتبال دارم شاید متفاوت باشد. در این مورد به‌خصوص تمرکز من روی کارهای دفاعی است. جدا از آن وریا الان 35 ساله است و حالا که موضوع باز شد او در مصاحبه‌اش گفته بود که من در هر بازی11-12 کیلومتر میدوم اما این موضوعی نیست که برای من اهمیت داشته باشد. با رامین رضاییان هم همینطور، با خود او مشکلی ندارم و به همین دلیل انتخابم شخص دیگری است. این هم یک تصمیم حرفه‌ای است و مسئولیتم این است.»

دلیل خط کشیدن روی نام کاپیتان‌ها

سرمربی کروات تیم ملی از زمان حضورش خط قرمزی روی نام دو کاپیتان سابق یعنی اشکان دژاگه و مسعود شجاعی کشید. اسکوچیچ در این باره هم می‌گوید: «صحبت از دژاگه شد و جا دارد بگویم که قدردان زحمات او هستم. یک بار با او صحبت خصوصی داشتم و گفتم که بهترین بازیکن 15-10 سال اخیر فوتبال ایران بوده و همینطور مسعود شجاعی. ذهنیتم این بود که الان که آمدم زمان تغییر است. من اولین کسی بودم که قدردانی شخصی از آنها کردم و شناخت خوبی هم از آنها داشتم، اما زندگی تغییر می‌کند و همینطور تیم ملی. من به آنها گفتم که چقدر برایشان احترام قائلم و فکر کنم فدراسیون می‌تواند برای تشکر بازیکنان باتجربه، یک بازی خداحافظی ترتیب بدهد.»

واکنش دراگان به اتهام دلالی

دراگان اسکوچیچ که برای نخستین بار تصمیم به شفاف‌سازی علنی گرفته بود، با اشاره به اینکه از برخی مسائلی که مطرح می‌شود، گلایه دارم، می‌گوید: «از القابی مانند دلال که به من می‌گویند، گلایه دارم. همه باشگاه‌ها و بازیکنان برای ما یکسان هستند و تفاوتی قائل نمی‌شویم. چند روز پیش شنیدم یک بازیکن گفته‌ بود دعوت نشدنش به مسائل فنی بازنمی‌گردد، اما قطعا دعوت شدن یا نشدن هر بازیکنی فقط فنی است. این را شفاف می‌گویم که همه تصمیمات فنی با خودم است و اگر این قدرت را نداشته باشم، یک روز هم‌ در اینجا نمی‌مانم. شاید اشتباهاتی هم داشته باشم، اما هیچ‌کس نمی‌تواند مرا تحت‌تاثیر قرار دهد و بخرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.