هر ساله هزاران نفر در ژاپن در هوا ناپدید می‌شوند!

ناپدید شدن سالانه هزاران نفر در ژاپن

در ژاپن هرساله بیش از ۷۵ هزار نفر تصمیم می‌گیرند که با تغییر نام، آدرس و روابط کاری ناپدید شده و از خود ردی به جای نگذارند

به گزارش شهروندآنلاین؛ این افراد «جوهاتسپو» به معنی «مردم تبخیر شده» نامیده می‌شوند که از این روش برای فرار از بدهی، ازدواج‌های نافرجام، خشونت خانگی، افراد مزاحم، افسردگی و یا علاقه شخصی استفاده می‌کنند.

شرکت‌هایی وجود دارند که به این افراد برای فرار از زندگی کنونی و‌ شروع یک زندگی جدید خدمات ارائه کرده و به آنها در فرار کمک و برای آنها خانه جدید در یک مکان نامعلوم تهیه می‌کنند.

شرکت «یونیگِا تی‌اس» یکی از این شرکت‌هاست که ادعا می‌کند روزانه ۱۰درخواست کمک دریافت می‌کند.

از آنجا که قانون ژاپن شدیداً بر حفظ حریم خصوصی تأکید دارد، خانواده این افراد نمی‌توانند برای یافتن آنها از پلیس کمک بگیرند. فرد «گمشده» می‌تواند به راحتی از کارت عابربانک خود استفاده کند بدون آنکه نگران پیدا شدن باشد، زیرا افراد خانواده نمی‌توانند برای پیدا کردن او درخواست بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته و یا داده‌های مالی راه بدهند. تنها امید خانواده برای یافتن آنها پرداخت مبلغی هنگفت به کارآگاه‌های خصوصی است.

لِنا موگر، سال ۲۰۱۶ کتابی در این مورد نوشته است و می‌گوید فشار فرهنگ ژاپنی بر «حفظ ظاهر و آبرو» می‌تواند ریشه این رفتار باشد. برای بسیاری «جوهاتسوها» ناپدید شدن راه‌حل راحت‌تری است تا خودکشی و تحمیل بار مالی به خانواده‌هایشان.

مترجم: مهرناز الماسی
منبع:
TRT World

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.