آیا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها واقعی است؟

گزارش نیوزویک از یک تصویر جعلی در 2018 و یک خبر احتمالا دروغ در 2020

گفته می شود که آخرین پیشگویی کارتون سیمپسمون‌ها درباره‌ ترور و مرگ ترامپ در سال ۲۰۲۰ است. در قسمتهای پپیشین از پیشگویی سیمپسون‌ها، ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۰۰ انجام شده بود. این بار این انیمیشن در سال ۲۰۱۸ تصویری از ترامپ پس از ترور و در تابوت را نشان می دهد. این ویدئو که به کارتون سیمپسون‌ها نسبت داده شده اولین بار از یک سایت اسپانیایی منتشر و در فضای مجازی پخش شد و جعلی بود.

شهروند آنلاین: کارتون «سیمپسون ها» بلندترین مجموعه تلوزیونی «کمدی موقعیت» آمریکایی است که از ۱۷ دسامبر ۱۹۸۹ تاکنون، از شبکه فاکس پخش می شود. این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اسپرینگ فیلد، اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد. مدتی است که انیمیشن سیمپسون‌ها(The Simpsons) با پیش‌بینی‌ها یا پیشگویی‌هایی که درباره آینده داشته‌اند، به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. این پیش‌بینی‌های عجیب و غریب از حوزه سرگرمی فراتر رفته و در این روزها شاهد پیش‌گویی در بخش‌های مختلف سیاسی، فناوری و مهم تر از همه، بیماری کرونا، معضلی که این روزها همه ما را کم و بیش درگیر خود کرده، هستیم. پیشگویی‌های جالبی که باعث شده است این پرسش بارها مطرح شود که چگونه یک کارتون می تواند آینده را پیش گویی کند؟!

در اپیزود هفدهم فصل یازدهم کارتون سیمپسون ها با عنوان «Bart to the Future» در سال ۲۰۰۰ دیده می شود که لیزا در آینده به عنوان ریاست جمهور ایالات متحده انتخاب شده است. وی در دفتر کار خود خطاب به اعضای دولتش چنین می گوید : «همانطور که می دانید ما یک بودجه بسیار اندک را از رئیس جمهور ترامپ به ارث برده ایم» و در ادامه توسط میلهاوس ون هوتن که وزیر امور خارجه است از ورشکستگی کشورش مطلع می شود. ۶ سال بعد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده سوگند یاد کرد و اگر چه در چهارمین سال حضور او در کاخ سفید، کشورش هنوز ورشکسته نشده اما شیوع ویروس کرونا ضربه ای بی سابقه به اقتصاد این کشور وارد کرده است. همچنین در زمانی که سناریو این اپیزود از سیمپسون ها نوشته می شد، دونالد ترامپ در فکر حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بود.

دیروز نیوزویک نوشت: «سیمپسونها این راهم پیش بینی کرده بودند»، این جمله ای است که هر زمان یک حادثه در زندگی واقعی به گونه ای مشابه آنچه در انیمیشن سیمپسون ها نمایش داده شده، اتفاق می افتد مردم آن را تکرار می کنند.

اگرچه آن ها در بیشتر مواقع پیش بینی هایی جالب توجه داشته اند مثل پیش بینی ریاست جمهوری ترامپ و شیوع ابولا اما پیش بینی ابتلای دونالد ترامپ به کرونا یکی از این موارد نیست.

انتشار اخبار مربوط به مثبت شدن آزمایش تشخیص ویروس کرونای رئیس جمهور آمریکا، واکنش ها، تفاسیر، آرزو برای بهبودی وی و حتی خوشحالی از بیمار شدن او را در پی داشته است.

تصویری از ترامپ که به سبک سیمپسونها کشیده شده است در توییتر دست به دست می چرخد، این تصویری است که بسیاری از طرفداران این انیمیشن سریالی با آن آشنا هستند، اما این بار نشان می دهد که او در یک تابوت دراز کشیده است.

پس از تشخیص مثبت ابتلای ترامپ به کرونا بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی به این نکته اشاره کردند که سیمپسون ها بار دیگر یک اتفاق در آینده را پیش بینی کردند.

اما آیا واقعاً ترامپ در سیمپسونها درگذشت و آیا اپیزودی با مراسم خاکسپاری وی همراه بود؟

جواب منفی است تصویری که در شبکه های اجتماعی در حال چرخش است از هیچ اپیزودی از سیمپسونها گرفته نشده و کاملا ساختگی است.

به گفته وبسایت راستی آزمایی ” اسنوپس”، این تصویر اولین بار در فوریه 2017 در یک بخش از انجمن های وبگاه اشتراک گذاری تصاویر 4chan منتشر شد. اما این حقیقت مانع از این نمی شود که افراد زیادی در شبکه های اجتماعی تصویر را به اشتراک بگذارند و معتقد باشند که این یک لحظه واقعی از برنامه تلویزیونی است.

رئیس جمهور و بانوی اول هر دو تأیید کرده اند که آزمایش کرونای آن ها مثبت بوده و اکنون قرنطینه شده اند.

پنجشنبه شب، ترامپ با انتشار توئیتی این خبر را با مردم در میان گذاشت و ملانیا ترامپ نیز بعداً به این خبر پرداخت و با ارسال توییت نوشت: “همانطور که بسیاری از آمریکایی ها امسال این کار را کرده اند ما نیز بعد از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا در خانه قرنطینه می شویم. حال ما خوب است و من همه تعاملات آینده را به تعویق انداخته ام. لطفا مطمئن باشید شما در امان می مانید و همه ما با هم از پس این مسئله بر خواهیم آمد. ”

همزمان با بازنشر این تصویر ساختگی از انیمیشن سیمپسون ها، برخی از منتقدین ترامپ در درستی خبر ابتلای او به کرونا تشکیک کرده اند.

بت میدلر، بازیگر سرشناس مخالف ترامپ در توئیتی گفت زمان مثبت شدن آزمایش رئیس جمهور “مناسب” است. زمان بندی بسیار جالب است. این یعنی ترامپ مناظره و تجمع انتخاباتی نخواهد داشت. راحت است.”

وی افزود: “بسیار وحشتناک است که همیشه بدترین فکر را بکنید، اما پس از چهار سال دروغ بی امان؟ نمی توان کمکی کرد. دیگر اعتمادی باقی نمانده است.”

دان وینسلو(نویسنده) نیز در حساب توییتر خود شک و تردیدهای خود را در مورد تشخیص رئیس جمهور اعلام کرد.

وی در توییت خود نوشت: “من فقط این را می گویم. زمان آزمایش مثبت ترامپ بسیار جالب است و تعدادی از مشکلات فوری را برای او حل می کند.”

گزارش نیوزویک را می توانید در اینجا ببینید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
3 دیدگاه
  1. مهسا می‌گوید

    من اصلا خبر نداشتم ک مرگ ترامپ پیش بینی شدع، ولی دوماه قبل از انتخابات ریس جمهوری امریکا خواب دیدم ک ترامپ سوار هواپیما بود و سقوط کرد و فوت کرد بعدش ک داشتم واسه خواهرم تعریف میکردم گفت مرگش پیش بینی شده چون خوابام خیلیاشون واقعی میشن گفتم اینو ب اشتراک بزارم، شاید تعبیر خوابمم سقوطش از ریاست جمهوری اینده بوده،

  2. وانیا می‌گوید

    بالایی دوروغ نگو

    1. کوروش کبیر می‌گوید

      از لیست سیاه شهادت حاج قاسم فقط ترامپ و پمپئو موندن که نیازی به پیش بینی نداره و صددرصد به هلاکت میرسن این حرومی ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.