او الیزابت بِلَکوِل است، نخستین پزشک زن آمریکا

تا همین 200 سال پیش، زن‌ها اجازه انجام خیلی از کارها را در ایالات متحده آمریکا نداشتند

برخی اسیر قوانین بودند و برخی دیگر در هراس از عرف‌ها و عکس‌العمل‌ اجتماع. در این دوران، سدشکن‌ها با مقاومت بسیاری از سوی جامعه مردسالار و حتی خود زن‌ها مواجه می‌شدند.

شهروند آنلاین| شاید باور نکنید، اما دو قرن پیش فعالیت در حیطه حرفه پزشکی یکی از خط قرمزهای پررنگ برای زنان آمریکایی به شمار می‌رفت. هیچ زنی امکان تحصیل در این رشته را نداشت و البته هیچ پزشک زنی هم به استخدام مراکز درمانی این کشور در نمی‌آمد.

این بود تا این که یک زن آمریکایی به نام الیزابت بلکول (Elizabeth Blackwell) تصمیم به تحصیل در رشته پزشکی گرفت، اما نه فقط مراکز دانشگاهی کشورش، که دانشگاه‌های اروپایی نیز به درخواست‌های او برای پذیرش به عنوان دانشجو جواب منفی دادند. اما بلکول دست از تلاش برنداشت و عاقبت درخواست او از سوی دانشگاه ژنو سوئیس مورد پذیرش قرار گرفت.

او 173 سال پیش در چنین روزی، برابر 23 ژانویه 1849 میلادی، از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. بلکول پس از بازگشت به آمریکا به دلیل سنگ‌اندازی‌ در مسیر استخدام از سوی بیمارستان‌های مختلف، مرکز درمانی شخصی خود را افتتاح کرد تا نامش به عنوان نخستین پزشک زن ایالات متحده در تاریخ ثبت شود.

الیزابت بلکول

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.