حراج گران‌ترین الماس سیاه جهان در لندن

الماس سیاه، جواهری که به زمین تعلق ندارد!

الماس سیاه «انیگما» که توسط خانه حراج ساتبیز در دوبی رونمایی شد، برای حراجی ماه فوریه در لندن ۵میلیون پوند قیمت‌گذاری شده است.

این الماس سیاه که توسط خانه حراج ساتبیز در دوبی رونمایی شد واقعاً ماورازمینی به نظر می‌رسد.

این الماس که «انیگما» به معنای معما نام گرفته ۵۵۵/۵۵ قیراط است و برای حراجی ماه فوریه در لندن ۵میلیون پوند (۶/۸میلیون دلار) قیمت‌گذاری شده است.

عدد ۵ در این الماس جایگاه ویژه‌ای دارد. به جز ۵۵ سطح برش خورده، شکل الماس مانند «خمسه» است. خمسه، که در عربی به معنای پنج است، در خاورمیانه رواج داشته و به شکل یک کف دست بوده و نماد قدرت و حفاظت است.

الماس‌های سیاه «فرازمینی» که به «کربنادو» نیز شناخته می‌شوند بسیار نادر بوده و فقط به صورت طبیعی در برزیل و آفریقای مرکزی دیده می‌شوند.

تئوری منشأ فرازمینی این الماس‌ها به دلیل ایزوتوپ‌های کربن و مقدار بالای هیدروژن آنهاست. الماس‌های کربنادو از شهاب سنگ‌ها تحت حرارت بالا و یا تصادم شهاب‌سنگ الماسی به زمین تشکیل شده‌اند که بنابراین می‌توانند در ذخایر رسوبی نیز دیده شوند.

برخی محققان معتقد هستند که از انفجار سوپرنوا و پرتاب قطعه های بزرگ و تصادم آنها به زمین در ۲/۶ تا ۳/۸ میلیارد سال پیش به وجود آمده‌اند که از نظر سنی دلیلی است بر اینکه چرا تا کنون در برزیل و آفریقای مرکزی یافت شده‌اند.

مترجم: مهرناز الماسی
منبع:
TRT World

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.