لیست تیم ملی پر از سورپرایز، ابهام و سوال!

هم کنعانی بعد از جنجال‌های اخیر دعوت شده، هم سیاوش یزدانی با وجود ابتلای استقلالی‌ها به کرونا در لیست قرار دارد

لیست بلندبالای دراگان اسکوچیچ برای دو دیدار حساس پیش رو که می‌تواند حکم صعود به جام جهانی 2022 را امضا کند، خیلی‌ها را گیج و سردرگم کرده است.

شهروندآنلاین – تیم ملی ایران در حال حاضر با انجام 6 بازی و کسب 16 امتیاز در رتبه نخست گروه A انتخابی جام جهانی قرار دارد و با کسب سه امتیاز از دیدار با عراق یا امارات، می‌تواند حضور خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی کند. دیدار ایران و عراق هفتم بهمن و ایران و امارات دوازدهم بهمن در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

سرانجام انتظارها برای اعلام فهرست تیم ملی فوتبال ایران قبل از دو مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر به پایان رسید و دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از فهرستی 27 نفره رونمایی کرد و بازیکنان دعوت شده باید خود را به کادر فنی معرفی کنند. او علاوه بر این تعداد، 6 بازیکن را هم به صورت آماده‌باش در فهرست انتظار خود قرار داده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی از جمله شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا، نفرات جدید جایگزین شوند.

این محکم‌کاری و قرار دادن نام 6 بازیکن در فهرست انتظار در شرایطی است که در همین وضعیت هم اسکوچیچ برای هر بازی فقط می‌تواند از 23 بازیکن در فهرست خود استفاده کند و مابقی نفرات که شامل 4 بازیکن می‌شوند، باید روی سکوها نظاره‌گر بازی تیم ملی باشند.

به جز 27 بازیکن قطعی دعوت شده از سوی اسکوچیچ، 6 بازیکن هم در فهرست انتظار قرار گرفته‌اند تا این شانس برای آنها هم وجود داشته باشد که بتوانند پیراهن تیم ملی را در بازی‌های حساس با عراق و امارات به تن کنند. جالب آن‌که به‌جز این 33 بازیکن، در فهرست معرفی شده از سوی اسکوچیچ، نام مهدی مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده هم به‌عنوان 2 بازیکن استقلال که سرمربی تیم ملی قصد دعوت از آنها را داشته اما به‌واسطه ابتلا به کرونا این امر محقق نشده، آمده است.

رونمایی از لیست اصلی و رزرو اسکوچیچ

علیرضا بیرانوند (بوآویشتا پرتغال)، امیر عابدزاده (پونفرادینا اسپانیا)، پیام نیازمند (پورتیموننزه پرتغال)، صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)، شجاع خلیل‌زاده (الریان قطر)، مجید حسینی (ترابزون اسپور ترکیه)، امید نورافکن (سپاهان)، میلاد محمدی (آاک آتن یونان)، سیاوش یزدانی (استقلال)، صالح حردانی (فولاد)، سعید عزت‌الهی (الغرافه قطر)، میلاد سرلک (پرسپولیس)، احسان حاج‌صفی (آاک آتن یونان)، وحید امیری (پرسپولیس)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، احمد نوراللهی (شباب الاهلی امارات)،‌ سامان قدوس (برنتفورد انگلیس)، علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)، علی قلی‌زاده (شارلروا بلژیک)، الهیار صیادمنش (فنرباغچه ترکیه)، مهدی طارمی (پورتو پرتغال)، سردار آزمون (زنیت سن پترزبورگ روسیه)، کریم انصاری‌فرد (آاک آتن یونان)، کاوه رضایی (ادهورلی لوون بلژیک)، مهدی قائدی (شباب الاهلی امارات) و شهاب زاهدی (زوریا لوهانسک اوکراین) 27 بازیکنی هستند که در فهرست اصلی قرار گرفتند. محمدرضا اخباری، دانیال اسماعیلی‌فر، عارف آقاسی، کمال کامیابی‌نیا، زبیر نیک‌نفس و سروش رفیعی هم 6 بازیکنی هستند که در لیست رزرو قرار دارند.

یزدانی و کنعانی، سورپرایزهای دراگان

برخلاف آنچه پیشتر مطرح شده بود، سیاوش یزدانی نماینده استقلال در جمع نفرات دعوت شده به اردوی ملی است. در نهایت هم مشخص نشد این بازیکن جزو بازیکنان مبتلا به کرونا در اردوی آبی‌ها بود یا خیر، اما به هر حال آن احتمالی که اسکوچیچ در خصوص دعوت نشدن استقلالی‌ها به تیم ملی به خاطر کرونا مطرح کرده بود، شامل حال سیاوش یزدانی نشده است.

از سوی دیگر، نام حسین کنعانی‌زادگان هم جزو مدعوین به اردوی ملی دیده می‌شود و این بازیکن هم شانس همراهی تیم ملی را در مسابقه با عراق و امارات دارد. این مدافع ملی‌پوش که در هفته‌های اخیر به خاطر یک ویس منتشر شده به شدت زیر فشار بوده، باز هم در اردو خواهد بود؛ در حالی که رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه اخیر خود گفته بود بازیکنان بی‌اخلاق جایی در تیم ملی ندارند. تصور بر این بود که کنعانی هم با این مصاحبه به تیم ملی دعوت نشود.

کمترین تغییر؛ زاهدی جدیدترین چهره

نسبت به لیست قبلی اسکوچیچ به جز یاسین سلمانی (مصدومیت) و سروش رفیعی (فهرست انتظار) سایر نفرات دعوت شده‌اند و تنها تغییر عمده به بازگشت مهدی طارمی با حل اختلافات و دعوت از شهاب زاهدی مربوط می‌شود که مشخص نیست با توجه به ترافیک شدید در خط حمله تیم ملی، بتواند فرصتی برای بازی کردن پیدا کند. پرتغال، قطر و یونان سه لیگی هستند که بیشترین نماینده را در تیم ملی خواهند داشت و پرسپولیس با سه نماینده، رکورددار تیم‌های لیگ برتری در تیم ملی است؛ اگرچه با احتساب لیست کرونایی و استندبای، استقلال چهار نماینده در تیم ملی خواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.