زمان احتمالی توافق در مذاکرات وین/ تعیین تکلیف نهایی دلار 4200 تومانی

روند مذاکرات وین روبه جلو ارزیابی می شود اما با توجه به ضرب الاجل غربی ها، معلوم نیست که مذاکرات چگونه دنبال خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز ، با وجود روند روبه جلو در مذاکرات وین، با توجه به تاریخ ضرب الاجل غرب مبنی بر رسیدن به توافق (12 بهمن) حساسیت ها بالارفته، چرا که به عقیده بسیاری روند مذاکرات به گونه ای است که در تاریخ ضرب الاجل، احتمال به توافق رسیدن بسیار اندک است.

اخبار سیاسی | مذاکرات وین همچنان بدون نتیجه دنبال می شود

بیست‌ونهمین روز از هشتمین دور مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، با دیدار مذاکره‌کننده ارشد ایران و نمایندگان گروه ۱+۴ ادامه یافت. گفت‌وگوها به طور معمول روزانه با ملاقات مذاکره کننده ارشد ایران و نماینده اتحادیه اروپا آغاز و با برگزاری جلسات در قالب‌های دو و چند جانبه پیگیری می‌شود. باقری سپس با مذاکره کنندگان ارشد گروه ۱+۴ دیدار کرد. برخی از منابع غربی گفته اند که احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات تا سه ماه آینده ممکن و محتمل است. به گفته منابع غربی، طرف ایرانی در روند مذاکرات بسیار جدی است اما روند پیشرفت مذاکرات بسیار کند است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفته است تا پایان امسال احتمال رسیدن به توافق محتمل است.

همچنین مجید تخت روانچی سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از بازگشت حق رای ایران در این نهاد بین المللی خبر داد و گفت: بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده و به محض وصول در نیویورک، حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته میلادی (دوشنبه) بازگردد.

اخبار اقتصادی | تکلیف دلار 4200 تومانی کی مشخص میشود

دولت در اجرای بند (ی) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر تکلیف دولت برای تحویل سوخت صرفه جویی شده یا حواله آن در نیروگاه های تجدید پذیر به سرمایه گذاران با تأیید سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره­وری انرژی برق (ساتبا) برای فروش و عرضه در بورس انرژی، دستورالعمل اجرایی مربوط به این بند از قانون را تصویب کرد.

بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفته است: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه درباره این موضوع تصمیم‌ گرفتند که موادی همچون قیر، متانول، اوره و پلی اتیلن را با ذکر نام در تبصره 6 لایحه بودجه اضافه کنند تا این مواد نیز در کنار فهرست دولت مشمول مالیات بر درآمد صادراتی شوند. همچنین دولت در اصلاحیه جدید تصمیم گرفته است که قیمت سوخت پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع فولاد را از ۱۰۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی به ۴۰ درصد این نرخ کاهش دهد. اعضای کمیسیون تلفیق بودجه هنوز درباره اصلاح قیمت سوخت گاز پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع عمده به جمع‌بندی نرسیده‌اند. در همین حال بورس در خصوص مالیات بر صادرات شرکت های پتروشیمی نامه ای را خطاب به مجلس ارسال کرد.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفته است: سقف معافیت از مالیات بر دارایی باغ ویلا‌ها و خانه‌های لوکس افزایش یافت و تا سقف ۲۰ میلیارد تومان معافیت مالیاتی شامل حال آن‌ها شد. به گفته او ظرف ۲ روز آینده تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی روشن می‌شود.

نمایندگان مجلس با اصرار بر مصوبه قبلی خود درباره واردات خودرو، طرح ساماندهی صنعت خودرو را جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

اخبار شرکت ها | مهمترین مجوز افزایش سرمایه هایی که صادر شد

مهمترین اخبار شرکت ها به شرح زیر است:

۵۱۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق تثبیت بازار قرار خواهد گرفت. تاکنون ۲.۷ همت در سه قسط به صندوق تثبیت پرداخت شد.

#حتاید | تاید واتر خاورمیانه از نقل و انتقال دارایی های ثابت شرکت با دارایی انتقالی: بارج سوخت رسان تاید 15000 و مبلغ فروش 11.3 میلیارد تومان خبر داد.

#کیمیا | کیمیای زنجان گستران دلیل افزایش 228 درصدی درآمد عملیاتی در دوره 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ناشی از افزایش نرخ جهانی LME و افزایش مقدار فروش بوده است.

#شستا | سود عملیاتی شستا در دوره شش ماهه منتهی به 30 آذر امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل 92 درصد کاهش یافته است. کاهش فوق عمدتا دلیل کاهش سود فروش سرمایه گذاری به جهت سیاست های اصلاح پرتفوی و تامین مالی و همچنین وضعیت بازار سرمایه بوده است.

#تمحرکه | ماشین سازی نیروی محرکه از تصمیم شرکت ماموت تکنولوژی بر انجام پروژه راسا توسط شرکت برگزار کننده مناقصه محدود خبر داد.

#خفنار | مهندسی صنعتی روان فن آور از تولید وفروش 200.000 قطعه شاتون JAV J4دربازه زمانی سه ساله خبر داد.

#خپارس | پارس خودرو سه دلیل افزایش زیان دوره 9 ماهه نسبت به دوره 6 ماهه امسال از یک طرف و کاهش میانگین نرخ فروش محصول کوییک آر متشی از افزاشی سهم تبدیل تعهدات معوق و از طرف دیگر افزایش نسبی بهای تمام شده کالای فروش رفته به دلی کاهش اثر موجودی اول دوره در 4 ماهه سوم نسبت به 6 ماهه اول سال 1400 است.

#کاوه | فولاد کاوه جنوب کیش اعلام کرده سود خالص 9 ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل تغییری نداشته اما نسبت به 6 ماهه اول امسال حدود 80 درصد رشد داشته که عمده ترین دلیل آن افزایش 72 درصدی درآمد عملیاتی ناشی از افزاشی 67 درصدی مقدار فروش شمش داخلی، 64 درصدی مقدار فروش شمش صادراتی، 5 درصدی نرخ فروش شمش صادراتی به همراه افزایش 4 درصدی نرخ فروش شمش داخلی است.

#زاگرس |  در اجرای مفاد ماده 13دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ، با عنایت به اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین شرکت ملی گاز در خصوص کاهش سهم مصرف مجتمع های پتروشیمی به دلیل محدودیت گاز ودر نهایت قطعی بخشی از گاز ورودی به شرکت ، واحد اول تولیدی پتروشیمی زاگرس به دلیل قطع گاز از سرویس خارج شد که در این راستا طبق برنامه ریزی بعمل آمده ، شرکت همزمان اقدام به شروع تعمیرات دوره ای واحد اول تولیدی کرد که پس از اتمام تعمیرات دوره ای واحد اول تولیدی ،نسبت به شروع مجدد تولید واحد اول اقدام ودرسرویس قرار گرفت.

#خدیزل | بهمن دیزل از افزایش قابل توجه فروش محصولات خبر داد.

#وپترو | سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی اعلام کرد: با پرداخت مبلغ 50 میلیارد تومان و مبلغ 40 میلیارد تومان جمعه به مبلغ 90 میلیارد تومان و با اعمال تخفیفات و بخشودگی؛ پرونده بدهی شرکت تولیدی گاز لوله به بانک اقتصاد نوین با ضمانت این شرکت به شرح پیوست تصفیه و مختومه شد.همچنین رفع بازداشت از سهام متعلق به این شرکت به عنوان ضامن بلامانع است.

#شتران | پالایش نفت تهران از افزایش 143 درصدی سود عملیاتی 9 ماهه امسال نسبت به دوره متناظر سال قبل عمدتا ناشی از افزایش 131 درصدی فروش در مقابل افزایش 121 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته است.

#هرمز | فولاد هرمزگان دلیل افزایش 114 درصدی درآمد فروش را به دلیل افزایش قیمت محصولات اعلام کرد.

#فخوز | فولاد خوزستان اعلام کرد: افزایش 46 درصدی سود خالص دروه 9 ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته عمدتا متاثر از افزایش میانگین نرخ فروش محصولات داخلی و صادراتی بود.

#فروس | از دلایل اصلی افزایش سود عملیاتی فروسیلیس ایران به میزان 164 درصد در دوره 9 ماهه سال جاری نسبت به دور مشابه، عمدتا به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات بود.

#کاما | دلایل اصلی تغییرات سود خالص منتهی به 30 آذر امسال باما نسبت به دوره مشابه سال گذشته، عدم تکرار سود فروش سرمایه گذاری سال گذشته که مربوط به عرضه اولیه و واگذاری سهام ذوب روی اصفهان (فروی) بوده است. عدم تحقق سود از تسعیر ارز در مقایسه با دوره مشابه قبل، افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در محصولات شمش روی و کنسانتره سولفور روی است.

#فجوش |  گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه جوش و اکسیژن ایران از 1.03 میلیارد تومان به 20.09 میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور افزایش سرمایه دارائی های ثابت (زمین ) به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#دالبر | افزایش سرمایه البرز دارو از 308 میلیارد تومان به 458 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی به تایید مجمع رسید.

#کزغال | زغال سنگ پرورده طبس از افزایش سرمایه از 200 میلیارد تومان به 350 میلیارد تومان خبر داد که به تایید مجمع رسید.

#خلنت | مجوز افزایش سرمایه  129 درصدی لنت ترمز ایران از محل سود انباشته صادر شد.

 #سکرما | مجوز افزایش سرمایه 51 درصدی سیمان کرمان از محل سود انباشته صادر شد.

 #غدام | مجوز افزایش سرمایه  167 درصدی خوراک دام پارس از محل سود انباشته صادر شد.

#سمازن | مجوز افزایش سرمایه  50 درصدی سیمان مازندران  از محل سود انباشته صادر شد.

#دفارا | افزایش سرمایهُ داروسازی فارابی از 60 میلیارد تومان به 160 میلیارد تومان، تعداد 972.8 میلیون سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 27.1 میلیون سهم 100 تومانی برای پذیره نویسی عمومی از 7 بهمن تا 6 اسفند تعیین میشود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.