محرومیت‌زدایی؛ یک خدمت مقدس

معاون هلال‌احمر از روند اجرای طرح «نذر آب 3» در هرمزگان بازدید کرد

نزدیک به یک ماه است که طرح نذر آب ۳ در قالب خدماتی از جمله اعزام کاروان سلامت به همت داوطلبان جمعیت هلال احمر به اجرا در آمده است. به گزارش «شهروند آنلاین» این پویش با حضور پزشکان عمومی و تخصصی در مناطق محروم و متاثر از خشکسالی به اجرایی می‌شود. همچنین در قالب این پویش خدماتی دیگری همچون ارائه خدمات پزشکی، توزیع بسته‌های معیشتی با همراهی خیرین نیز صورت می‌پذیرد.

اگر چه بخش اصلی  فعالیت کاروان نذر آب، توزیع آب و مخازن است.  پویشی که در زمان خشکسالی و کمبود آب توسط  هلال احمر و با همکاری وزارت نیرو انجام می‌شود. اگر چه در راستای طرح نذر آب سه توزیع بسته‌های معیشتی و تحصیلی در مناطق محروم نیز  در حال توزیع است. موضوعی که رئیس جمعیت هلال احمر نیز به آن اشاره داشته است. بنا به گفته او ارائه خدمات درمانی به متاثرین از خشکسالی مهم‌ترین هدف طرح نذر آب ۳ است

همکاری جامعه پزشکی با هلال احمر

دکتر خسرو رحمانی در بازدید از فعالیت و ارائه خدمات کاروان نذر آب هلال احمر استان بوشهر در روستای محروم استان هرمزگان گفت: «جامعه پزشکی در راستای وظایف انسانی خود در این طرح همکاری مستمر با جمعیت هلال احمر دارد. »

او ضمن تشکر از خیرین گفت: «هلال احمر با همراهی خیرین به یاری نیازمندان می‌رود.» توزیع آب با محوریت سازمان آب و منطقه‌ای، انجام می‌شود. جمعیت هلال احمر هم در راستای رسالت بشردوستانه خود برای تسکین آلام بشری در عرصه فعالیت داشته است.  رحمانی افزود: «جمعیت هلال احمر در کنار امدادرسانی و توسعه آموزش همگانی به کاهش آلام بشری توجه ویژه ای دارد.»

او ادامه می دهد:« هلال احمر استان بوشهر که در شهرستان بندر لنگه هرمزگان در حال فعالیت است ۴۰ مخزن آب آشامیدنی تدارک دیده است که با نظر مسئولان منطقه میان نیازمندان توزیع خواهد شد. »

توزیع بسته های معیشتی

طرح نذر آب ۳ به منظور رفع مشکلات مناطق محروم و توسط جمعیت هلال احمر کشور برنامه ریزی شده است. به منظور اجرای این طرح، قبل از اعزام کاروان نذر آب، تیم ارزیاب برای احصاء مشکلات و اولویت بندی نیازمندی‌ها به مناطق محروم استان هرمزگان اعزام شده است.

غلامرضا حاجیانی، ضمن تشکر از پزشکان، امدادگران، جوانان و کارمندان افزود: «داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوشهر حضور پرشور و موثری در طرح نذر آب دارند.  پزشکان و روانشناسان داوطلب در این طرح تیم اعزامی استان بوشهر را همراهی می‌کنند. »

در این طرح، ۱۲۰ نفر از خدمات پزشک عمومی، ۱۷۸ نفر از خدمات پزشکان متخصص، مامایی ۵۵ نفر و تزریقات و پانسمان ۶۵ نفر بهره مند شدند. تیم روانشناسی اعزامی هم در زمینه آموزش گروهی ۶۲ نفر و مشاوره به ۱۲ نفر از اهالی خدمات ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت های بشردوستانه گفت: «با توجه به رسالت جمعیت هلال احمر در زمینه فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه، تیم سحر استان بوشهر در مدارس و مناطق محروم با برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی هنری، زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کردند.»

همچنین در راستای این طرح توزیع اقلام در سه محور بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی و بسته‌های نوشت افزار، در مناطق هدف طرح نذر آب ۳، از سوی جمعیت هلال احمر استان بوشهر به عنوان استان معین و با همکاری جمعیت هلال احمر استان مازندران به عنوان پشتیبان در روستای دوآب شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان انجام شد. در این طرح ۱۹۵ بسته معیشتی، ۳۹۵ بسته نوشت افزار، 1231 بسته بهداشتی توزیع شده است.

خدمت‌رسانی تیم سحر

مدیرعامل هلال احمر استان فارس، از ارائه خدمت این جمعیت در قالب طرح ملی نذر آب 3 در روستای طاشکوییه هرمزگان خبر داد. بنا به گفته او در جریان اجرای این طرح یک میلیارد و 50 میلیون ریال خدمات آبی ارائه و به 891 بهره ور خدمات پزشکی و پیراپزشکی داده شد. طرحی که به کاروان آب و آبادانی معروف است.

تیم داوطلبان و جوانان هلال احمر فارس در قالب طرح نذر آب، نذری به لطافت آب با حضور در روستای طاشکوییه به 168 تن خدمات تخصصی اطفال ارائه کرده‌اند.  76 نفر نیز از خدمات تخصصی داخلی بهرهمند شده اند. 275 نفر خدمات پزشک عمومی، 135 تن خدمات تخصصی زنان و مامایی هم از دیگر خدمات ارائه شده بوده است. همچنین  27 بهره ور در زمینه جراحی، 105 نفر خدمات تخصصی طب سنتی، 121 تن خدمات پاراکلینیکی، یک هزار و 150 نفر خدمات رایگان دارویی، خدمات مشاوره‌ای به 30 بهره ور و خدمات مشاوره گروهی به 75 نفر  ارئه شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.