دو فرضیه برای مرگ معمایی محیط‌بان شیرازی

سید ابراهیم قطب هنگام مأموریت در پارک ملی بمو با شلیک گلوله جان باخت

[سیما فراهانی] محیط‌بان چهل‌ونه ساله شیرازی وقتی در حال انجام مأموریت بود، به طرز مرموزی با شلیک گلوله جان باخت. مرگ او پرونده‌ای معمایی را پیش روی پلیس استان فارس قرار داده است. این محیط‌بان بر اثر شلیک گلوله به زیر چانه‌اش جان باخته است و در حال حاضر دو فرضیه برای مرگ او وجود دارد.

عصر روز جمعه وقتی محیط‌بانان استان فارس به مأموریت روزانه رفتند، در پارک ملی بمو با صحنه تلخی مواجه شدند. یکی از همکاران باسابقه‌شان غرق خون روی زمین افتاده بود، با اسلحه کشته شده و جان باخته بود. انتقال او به بیمارستان هم فایده‌ای نداشت و سید ابراهیم قطب، محیط‌‌بان پارک ملی بمو، جان خود را از دست داد. این محیط‌بان بر اثر اصابت گلوله به چانه‌اش فوت کرده بود. بنابراین با توجه به بررسی‌های اولیه دو احتمال وجود داشت؛ اول اینکه گلوله در زمان تنظیم یا چک‌کردن اسلحه به وسیله شخص محیط‌بان شلیک شده باشد و احتمال دوم خودکشی این محیط‌بان است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان فارس با اشاره به تداوم بررسی‌های تخصصی در این خصوص تأکید کرده است که نظر نهایی در این مورد پس از اظهار نظر کارشناسان قضائی اعلام خواهد شد.

این در حالی است که یکی از همکاران این محیط‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» از چند ‌سال سابقه کار ابراهیم قطب خبر داد و در این‌باره گفت: «هنوز هم همه ما شوکه هستیم. ابراهیم قطب فردی باسابقه بود و در کارش هیچ‌وقت کم نمی‌گذاشت. متولد ‌سال 50 و از دی ماه‌ سال 91 به استخدام سازمان محیط‌ زیست در آمده بود. البته پیش از آن نیز در ارگان‌های دیگر مشغول به کار بود، ازدواج کرده بود ولی فرزند نداشت. هنوز هم نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. شغل محیط‌بانی سخت است و دشواری‌های خودش را دارد ولی در حدی نیست که فردی بخواهد خودکشی کند. به ‌هر حال باید منتظر نظر پزشکی قانونی و دستگاه قضائی بمانیم. لحظه حادثه او تنها بود. کسی کنارش نبود. همکاران ما در نزدیکی پارک ملی بمو برای مأموریت رفته بودند. آنها وقتی وارد پارک شدند، جسد ابراهیم را دیدند که غرق در خون بود. او در شهرک صدری شیراز زندگی می‌کرد و فوق لیسانس خاک‌شناسی داشت. به‌شدت فرد کوشایی بود و به کارش علاقه زیادی داشت. خانواده‌اش شوکه هستند و هنوز این مسأله را باور نکرده‌اند. امیدواریم هر چه زودتر زوایای پنهان این پرونده مشخص شود تا بدانیم که دقیقا چه اتفاقی برای ابراهیم افتاده است.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.