پایتخت دوباره تعطیل می‌شود

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران، خواستار بازگشت محدودیت‌های کرونایی شد

کار کرونا که بالا می‌گیرد، نامه نگاری‌ها هم آغاز می‌شود. فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران طی نامه‌ای به استاندار خواستارتعطیلی یک هفته‌ای برخی مشاغل در پایتخت شد.

چند هفته‌ای از بحرانی شدن شرایط در تهران می گذرد و هنوز همه چیز در این کلانشهر مانند قبل است. نه جایی تعطیل شده و نه برخورد جدی و بازدارنده‌ای با متخلفان صورت می‌گیرد.
آمارها روزبه روز صعود می کند. تعداد مبتلایان، آمار بستری ها، تعداد افراد بدحالی که در مراکز مراقبت ویژه بیمارستان های تهران تحت درمان هستند و درنهایت هم آمار قربانیان کرونا رو به افزایش است.

بیمارستان های تهران تخت خالی ندارد

در این روزهایی که سرما هم نرم نرمک از راه می‌رسد، اوضاع پایتخت اصلا خوب نیست. ستاد مقابله با کرونا، از هفته‌های گذشته هشدار داد. از مردم خواسته شد تا نکات بهداشتی را رعایت کنند، دولت هم قرار بود با تشدید نظارت ها راه را بر سرایت سریع این بیماری ببندد. .اما گوشی بدهکار این حرف‌ها نبود.
حالا کار به جایی رسیده که تقریبا همه تخت‌های بیمارستان‌های تهران پر شده. از مراکز درمانی خبر می رسد، بسیاری از بیماران حتی برای بستری شدن در بخش اورژانس هم ساعت ها معطل می مانند، تا تختی خالی شود.
آمار ابتلا و قربانیان هم که ترسناک‌تر از قبل شده. با این که مدت‌ها است وزات بهداشت آمار به تفکیک استان‌ها را اعلام نمی‌کند، اما به راحتی می‌توان حدس زد، اوضاع کرونا در پایتخت چقدر وخیم است.
حالا در شرایطی که گفته می‌شود که این ویروس به شکل عجیبی قدرت سرایت و انتقال آن چندبرابر قبل شده، اما تصمیمات برای برخورد و مهار این بیماری به کندی انجام می‌شود.
درحالی که اعمال محدودیت‌های جدید در استان هایی چون البرز و اصفهان از سرگرفته شده، اما در تهران شرایط به گونه‌ای دیگر است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اینکه بارها از لزوم ایجاد محدودیت های جدید در پایتخت خبر داده بود، اما این درخواست تاکنون از سوی ستاد ملی بی پاسخ مانده است. شاید هم شرایط خاص تهران، باعث شده تا تصمیم‌گیری در این رابطه با نوعی وسواس توام با بی میلی انجام شود.
درست هفته قبل بود که زمزمه های تعطیلی در تهران، جدی تر از قبل به گوش رسید. همان موقع فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا درتهران از ارسال پیشنهاد برخی محدودیت به ستاد ملی خبر داد. پیشنهاداتی که ظاهرا با مشورت استانداری تهران تهیه شده بود.

تعطیلی های مانند فروردین در انتظار تهران

اینکه دقیقا آن پیشنهادات چه بود و ستاد ملی مقابله با کرونا در قبال آن درخواست‌ها چه واکنشی داشته، به درستی مشخص نیست. اما علیرضا زالی صبح روز شنبه از ارسال نامه‌ای به محسنی بندپی خبر داده است. نامه‌ای که در آن از استاندار تهران خواسته شده تا با تصمیمات جدی برخی محدودیت‌ها را به اجرا درآورد و استان تهران یک هفته تعطیل شود.
آن طور که زالی می‌گوید در این نامه به تعطیلی و یا اعمال محدودیت در دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، عدم برگزاری نمازجمعه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر موزه،باغ موزه‌ها، شهربازی و پارک آبی اشاره شده.
او همچنین از تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان تهران برای تعطیلی یک هفته‌ای آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی،مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی خبر داد.
البته عملی شدن این درخواست نیاز به موافقت استانداری دارد. حالا باید صبر کرد و دید که در روزهای پیش رو پایتخت مانند روزهای فروردین و اردیبهشت شاهد تعطیلات گسترده خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.