ترامپ کرونا گرفت، آنچه می‌دانیم و آنچه نمی‌دانیم

گزارش گاردین از رویداد جنجالی آمریکا

ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا به کرونا مبتلا شدند. ترامپ، اوایل عصر جمعه کمتر از 24 ساعت پس از انتشار خبر تشخیص کووید-19 به مرکز پزشکی ملی نظامی والتر رید منتقل شد. او امروز بعد از ورود به بیمارستان توییت کرد و گفت: «فکر می‌کنم حالم خوب است. از همه ممنونم.»

شهروندآنلاین: آنچه می‌دانیم:

  • تست کرونای دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ مثبت شد. این خبر پس از مثبت‌شدن تست هوپ هیکس، یکی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهوری در اواخر روز چهارشنبه، منتشر شد. ترامپ خبر مثبت شدن تست کرونای خود و همسرش را در توییتر منتشر کرد.
  • ترامپ سفر انتخاباتی خود را به فلوریدا لغو کرد. علایم کووید-19 شدت و ضعف دارد و در موارد مختلف، بسیار متفاوت است، بنابراین مشخص نبود که رئیس‌جمهوری بیمار است یا نه.
  • این تشخیص، گام‌های بعدی مبارزات انتخاباتی ترامپ را با تردید مواجه کرد و موجب تلاش برای تست در Capitol Hill، جایی که مقامات منتخب در حال برنامه‌ریزی برای جلسات تأیید برای نامزد دیوان عالی، امی بارت، بودند، شد.
  • اگر وضع جسمانی ترامپ به قدری وخیم شود که نتواند کشور را اداره کند، معاون او، مایک پنس، براساس بندی از قانون اساسی مسئول امور می‌شود. یک سخنگو اعلام کرد تست کرونای پنس و همسرش جمعه منفی شد.
  • جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، بیانیه‌ای در حمایت از رقیب خود منتشر کرد: «من و همسرم جیل امیدواریم رئیس‌جمهوری ترامپ و بانوی اول ملانیا ترامپ هر چه سریع‌تر بهبود یابند. ما همچنان برای سلامتی رئیس‌جمهوری و خانواده‌اش دعا خواهیم کرد.» گزارش شده بود بایدن به زودی آزمایش کرونا می‌دهد.
  • هیکس اوایل روز چهارشنبه با رئیس‌جمهوری در پرواز Air Force Oneبود و او را در اولین مناظره ریاست‌جمهوری سه‌شنبه در کلیولند، اوهایو همراهی کرد.
  • مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به افرادی که آزمایش کرونای آنها مثبت شده است، توصیه می‌کند تمام تماس‌های نزدیک را اطلاع دهند.
  • پنس روز دوشنبه در جلسه توجیهی گروه ویژه ویروس کرونا در کاخ سفید با ترامپ شرکت کرد. پنس در مناظره ریاست‌جمهوری شرکت نکرد.
  • هیکس تنها کارمند کاخ سفید نیست که به کرونا مبتلا شده است. کتی میلر، دبیر مطبوعاتی معاون رئیس‌جمهوری، که با مشاور ترامپ استفن میلر ازدواج کرده است، کرونا گرفت و اکنون بهبود یافته است. همچنین تست کرونای یکی از پیشخدمت‌های شخصی ترامپ مثبت شد.

 دستیاران نزدیک ترامپ به بلومبرگ گفتند که او از همان اوایل روز چهارشنبه بیمار به نظر می‌رسید. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، از زمان آلودگی به ویروس کرونا تا بروز علائم به طور متوسط 5 یا 6 روز طول می‌کشد، اما ممکن است تا 14 روز هم طول بکشد.

آنچه نمی‌دانیم:

  • چه مدت ویروس در کاخ سفید خواهد چرخید؟ دستیاران نزدیک ترامپ به بلومبرگ گفتند که او از همان اوایل روز چهارشنبه بیمار به نظر می‌رسید. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، از زمان آلودگی به ویروس کرونا تا بروز علائم به طور متوسط 5 یا 6 روز طول می‌کشد، اما ممکن است تا 14 روز هم طول بکشد. به نظر می‌رسد هیکس از روز چهارشنبه احساس بیماری می‌کرد.
  • شاید هر یک از افرادی که ترامپ هفته گذشته به آنان نزدیک شده، از جمله بایدن در مناظره سه‌شنبه، آلوده شده‌ باشند. ترامپ همچنین روز چهارشنبه در تجمعی در مینه‌سوتا و روز پنجشنبه در مراسم خیریه در کلوب گلفش در نیوجرسی شرکت کرد؛ مورد دوم بعد از اینکه در هیکس علائم کرونا بروز کرد.
  • منبع: گاردین
هوپ هیکس در گردهمایی مبارزات انتخاباتی در فرودگاه بین‌المللی هریسبورگ

برای خواندن مطلب اصلی اینجا را کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.