تماشاگران ایران – عراق؛ دوباره روی هوا

شیوع گسترده اُمیکرون ستاد مبارزه با کرونا را به فکر انداخت

به احتمال فراوان دیدار ایران و عراق بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود تا از شیوع بیشتر ویروس اُمیکرون نزد مردم جلوگیری شود.

طی روزهای گذشته بحث درباره حضور تماشاگران در دیدار ایران و عراق بسیار بود. در این خصوص بعد از رایزنی‌های وزیر ورزش با وزیر بهداشت مجوز ورود 10 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی در روز پنجشنبه صادر شد تا هواداران بتوانند به کمک تیم ملی بیایند و یک صعود زودهنگام به جام‌جهانی جشن گرفته شود.

پیش از این اخباری مبنی بر موافقت با حضور قطعی ۱۰ هزار تماشاگر در بازی روز پنجشنبه تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق به شرط تزریق دو دوز واکسن منتشر شده بود اما حالا شیوع گسترده ویروس اُمیکرون در کشور باعث شده تا نظر مسئولان وزارت بهداشت برگردد و به همین خاطر احتمالا بازی ایران و عراق بدون تماشاگر برگزار شود.

حسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در وزارت کشور در این خصوص گفته است: «با توجه به گزارش‌های دریافتی نسبت به افزایش ۶ برابری بیماران سرپایی در کشور نسبت به هفته گذشته و با عنایت به اینکه هرگونه تجمعات فرهنگی و ورزشی احتمال افزایش شیوع جدید سویه اُمیکرون را به‌دنبال دارد، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا به همه دست‌اندرکاران و مسئولان حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اصناف و بازار توصیه می‌کند به‌شدت از هرگونه اجتماع پرهیز شود و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی افزایش یابد.»

او ادامه داد:‌ «تست کرونای تعداد قابل‌توجهی از بازیکنان باشگاه‌های بزرگ کشورمان و همچنین همراهان تیم‌ ملی عراق مثبت اعلام شده که جای نگرانی دارد و برای همین از عزیزان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال انتظار داریم که رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی در مسابقه پیش روی تیم ملی را مورد توجه قرار دهند.»

سپهر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضوح گفت: «ممکن است مسابقه پیش روی تیم ملی بدون حضور تماشاگران یا با ظرفیت خیلی محدود برگزار شود. مدیریت درست کرونا برای پیشگیری از پیک ششم نیازمند مساعدت، همراهی و همکاری همه بخش‌های کشور به‌ویژه اماکن پرتردد است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.