ترکیب تیم‌ملی مقابل عراق زیر و رو می‌شود

مشکلات لژیونرها برای ورود به ایران دست دراگان را خالی کرد

عدم ورود تعداد زیادی از لژیونرها به ایران به دلیل کرونا و لغو پروازها ترکیب تیم ملی را برای دیدار با عراق متفاوت خواهد کرد.

شهروندآنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی روز پنجشنبه مقابل عراق قرار می‌گیرد که شرایط خاص و ویژه‌ای را تجربه می‌کند. بعد از اعلام لیست تیم ملی تست کرونای تعدادی از لژیونرها مثبت شد و آنها نتوانستند در اردو حضور یابند. سردار آزمون، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی و سیدمجید حسینی 4 بازیکنی هستند که به دلیل ابتلا به کرونا در دیدار با عراق غایب هستند. همچنین مهدی طارمی نیز که قصد داشت از طریق ترکیه به ایران بیاید به خاطر شرایط جوی استانبول نتوانست به این شهر برود و پرواز او در شهری کوچک به نام دالامان نشسته است.

طارمی نیز حالا در ترکیه گیر افتاده و بعید است بتواند به آخرین تمرین تیم ملی قبل از مسابقه با عراق هم برسد که همین موضوع حضورش در ترکیب اصلی را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر امیررضا عابدزاده، کریم انصاری  فرد و پیام نیازمند 3 لژیونر دیگر تیم ملی نیز با تغییر مسیر پروازی شان به خاطر محدودیت های کرونایی عصر روز سه‌شنبه به اردو ملحق شدند و به خاطر شرایط قرنطینه‌ای تمرین را هم از دست دادند تا فقط در تمرین روز چهارشنبه حضور داشته باشند که آن هم منوط به منفی بودن تست کرونایشان است.

همچنین اللهیار صیادمنش هم به خاطر اینکه قرار است به تیمی انگلیسی منتقل شود، پاسپورت خود را در اختیار ندارد و با هماهنگی کادرفنی به ایران سفر نکرده است.

در این شرایط دراگان اسکوچیچ با شرایط خاص و ویژه‌ای تیمش را مقابل عراق به زمین خواهد فرستاد. او چند ستاره اصلی اش را در اختیار ندارد و دستش روی نیمکت حسابی خالی است. به همین خاطر ترکیب ایران برای بازی با عراق زیر و رو می‌شود و شاهد حضور ستاره های دیگری در ترکیب اصلی خواهیم بود.

در خط دروازه علیرضا بیرانوند به ایران رسیده و عابدزاده و نیازمند هم هستند. پس دراگان مشکلی برای انتخاب گلر اصلی اش نخواهد داشت.

در خط دفاعی سرمربی تیم ملی مشکلات زیادی خواهد داشت. اگرچه شجاع خلیل زاده یکی از مدافعان وسط اصلی تیم ملی مشکلی برای بازی کردن ندارد، اما زوج او هنوز مشخص نیست. گفته می‌شد که مجید حسینی قرار است مقابل عراق از ابتدا به میدان برود اما با کرونایی شدن او احتمالا دوباره شاهد حضور کنعانی زادگان در کنار شجاع خواهیم بود. سیاوش یزدانی و عارف آقاسی نیز دو بازیکن دیگری هستند که در لیست حضور دارند و می‌توانند دفاع وسط باشند. احسان حاج صفی هم با توجه به وضعیت کرونایی از لیست خارج شده و احتمالا میلاد محمدی خسته دفاع چپ خواهد ایستاد. ضمن اینکه در دفاع راست هم جایگاه صادق محرمی مستحکم به نظر می‌رسد.

در خط هافبک پر کردن جای خالی احمد نوراللهی کمی دشوار است. نوراللهی در همه بازی های گذشته تیم ملی فیکس بوده و حالا باید دید اسکوچیچ جایگزین او را چگونه انتخاب خواهد کرد. کمال کامیابی نیا به جای نوراللهی به اردو دعوت شده اما بازی کردن او در ابهام قرار دارد.

اما مهم ترین دغدغه اسکوچیچ در خط حمله است. جایی که سردار آزمون، مهدی طارمی و اللهیار صیادمنش را در اختیار ندارد. در این شرایط کریم انصاری فرد، کاوه رضایی و مهدی قایدی 3 بازیکنی هستندکه می‌توانند در ترکیب اصلی به میدان بروند که باید دید انتخاب اسکوچیچ چه خواهد بود.

اسکوچیچ که هم چنان منتظر است مهدی طارمی به اردوی تیم ملی ملحق شود شاید تیم ملی را با یک مهاجم به میدان بفرستد و از دو مهاجم کاذب در کناره ها به عنوان وینگر استفاده کند. اگر سرمربی تیم ملی تصمیم به استفاده از دو مهاجم بگیرد مهدی قایدی و کاوه رضایی آماده بازی در این پست هستند و کریم انصاری فرد هم شانس بازی خواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید اسکوچیچ ترکیب متفاوت تیم ملی را برای بازی با عراق در روز پنجشنبه چگونه انتخاب خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.