۲۳ هزار چادر امدادی به انبارهای هلال‌احمر تحویل داده شد

اخد مجوز هیات دولت در ورود و ترخیص تعداد ۹۰۰ دستگاه خودرو امدادی

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از تحویل ۲۳ هزار دستگاه چادر امدادی تیپ ۳ (ضد آب و مقاوم در برابر باد) با طراحی جدید به منظور اسکان اضطراری و موقت متاثرین احتمالی وقوع انواع حوادث و سوانح در شهریور 99 به انبارهای امدادی جمعیت‌های هلال احمر کشور خبر داد.

سعید متانی با تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت راهبردی سازمان امدادو نجات بر اساس وظایف خود در شهریور ۱۳۹۹ اظهار کرد: طرح تقسیم و تحویل این شمار چادر امدادی تیپ سه به منظور ایجاد رویکردهای تمرکززدایی و تقویت توان پاسخگویی شعب جمعیت هلال احمر به عنوان خط مقدم عملیاتی این جمعیت در حوادث و سوانح احتمالی انجام شده است. او توسعه امداد و نجات را مهم برشمرد و افزود:« توسعه امداد و نجات رابطه مستقیی با کاهش آسیبها در حوادث دارد.»

وی ادامه داد: مهندسی لجستیک اقلام امدادی مبنی‌ بر ارسال اقلام امدادی با تاریخ انقضای نزدیک استان‌ها بر اساس مجوز اخذ شده است. مجوز ارائه شده از سوی رئیس و دبیر کل جمعیت هلال احمر و ابلاغ از سوی رئیس سازمان  امداد و نجات بود که این مهم در استان‌های زنجان، خراسان‌شمالی، سمنان، قم، خراسان‌رضوی، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، آذربایجان‌شرقی، قزوین، همدان، خوزستان، مازندران، البرز و قزوین یکی دیگر از پیگیری های این معاونت در شهریور ۹۹ بود که با موفقیت انجام شد.

ناوگان جمعیت هلال‌احمر شامل بالگرد امداد هوایی، خودرو، ناو زمینی، موتورسیکلت، قایق امدادی  و .. است. در حال حاضر، سازمان امدادونجات 5‌هزار دستگاه خودرو سنگین، سبک و نیمه‌سنگین دارد. بنا به گفته رئیس سازمان امدادونجات، بسیاری از این دستگاه‌ها به علت فرسوگی، هزینه‌ گزافی برای حفظ و نگهداری به جمعیت هلال‌احمر تحمیل می‌کند.

طرح تقسیم ۵۰ هزار پتو

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: همچنین در شهریور ۹۹ پیگیری خریدهای اقلام به منظور تقویت انبارهای امدادی و تجهیزات مکانیزه‌ این انبارها، طرح تقسیم ۵۰ هزار پتو برای تحویل و توزیع در انبارهای امدادی استان‌های کشور، برگزاری جلسات کمیته‌ اصلاح اقلام امدادی ۱۶ گانه، برگزاری جلسه‌ ویدئوکنفرانس برای بررسی دستورالعمل خودروهای سازمانی با استان‌ها و پیگیری اخد مجوز هیات دولت در ورود و ترخیص تعداد ۹۰۰ دستگاه خودرو امدادی مورد نیاز انجام شد.

متانی افزود: مهندسی توزیع خودروهای مازاد و غیر استفاده بین استان های نیازمند، تخصیص اعتبارات حفظ و نگهداری و انجام تعمیرات فنی خودروهای امدادی، پیگیری تامین اعتبار و مراحل قانونی خرید ۶۲ دستگاه خودروی امدادی، اعزام کارشناسان لجستیکی برای ارزیابی توان لجستیک و آمادگی شعب و مراکز تعدادی از استان‌های کشور، توزیع اقلام و تجهیزات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، همکاری با وزارت بهداشت به منظور انبارداری و توزیع اقلام بهداشتی مورد استفاده در مبارزه با بیماری کرونا و برنامه‌ریزی جهت توزیع تجهیزات تخصصی امداد و نجات و کامیونت ۶ تن بین استان‌ها از دیگر اقدامات انجام ‌شده این معاونت در شهریور ماه بوده است.

ارائه آموزش های امداد

وی با بیان اینکه در شهریور ۹۹ مکاتباتی هم با وزارت صمت برای صدور مجوز تغییر کاربری خودروهای با کاربری نجات به ‌عنوان خودروی امداد و نجات صورت گرفت، گفت: در ششمین ماه از سال جاری همچنین امور مربوط به اعزام تریلی جهت ارسال کمک‌های امدادی به کشور پاکستان انجام شد و برای ادامه‌ طرح امداد و نجات ساحلی پشتبانی‌های لازم به منظور تامین خودرو آمبولانس انجام شد.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف سازمان امداد و نجات وابسته به جمعیت هلال احمر است.
پیش از این نیز سازمان امداد و نجات از تلاش های تازه برای نوسازی ناوگان امدادی هلال احمر خبر داده بود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.