به اراذل و اوباش اجازه عرض‌اندام نخواهیم داد

رئیس پلیس پایتخت در هفتمین مرحله طرح اقتدار:

رئیس پلیس پایتخت گفت: «گشت‌های سایبری پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد و با ناهنجاری‌ها و مجرمان این فضا برخورد می‌کنند. در این طرح ۹۴ نفر از افرادی که در فضای مجازی اقدام به اوباشگری و قدرت‌نمایی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. ۱۶ متهم که در یک مورد با بیش از ۲ میلیون دنبال‌کننده اقدام به اشاعه فرهنگ اوباشگری می‌کردند شناسایی، دستگیر و صفحات آنها مسدود شدند.»

به گزارش شهروندآنلاین؛ هفتمین مرحله طرح اقتدار نیز برگزار شد. سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در هفتمین مرحله طرح اقتدار با اشاره به دستگیری ۳۶۲ نفر از اراذل و اوباش گفت: «ما اراذل و اوباش را از مخفیگاه‌هایشان بیرون می‌کشیم. کسی که بخواهد دست به شرارت بزند و برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کند، اوباشگری کند، اجازه عرض‌اندام به او نخواهیم داد. با شدیدترین وجه با این‌ افراد برخورد می‌کنیم. در هفتمین مرحله طرح اقتدار موفق شدیم ۴۹ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار و کسانی که از عاملان تخریب، شرارت، نزاع و درگیری بودند، دستگیر کنیم. در این مرحله از طرح ۲۱۰ نفر از کسانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند، دستگیر شدند. در این مرحله از طرح ۱۵ نفر از اراذل و اوباشی که در حوزه توزیع مشروبات الکلی و همچنین ۸۸ نفر از اراذل و اوباشی که در بحث توزیع موادمخدر فعالیت داشتند، دستگیر شدند.»

 

پاکسازی 139 محله

رئیس پلیس ادامه داد: «در این مرحله از طرح ۱۴۱ مرکز و نقطه پاتوق اراذل و اوباش و اشرار از جمله قهوه‌خانه، سفره‌خانه، باشگاه بدنسازی و… که محل تجمع اینگونه افراد مجرم و خلافکار بودند، توقیف شد. در این طرح ۳۵ قبضه سلاح گرم غیرمجاز، ۱۷ قبضه سلاح سرد و ۴۶ خودرو از اراذل و اوباش توقیف شد. ۵۱۴ هزار عدد انواع مواد محترقه و ۴۰۰ کیلوگرم مواد اولیه ساخت لوازم محترقه کشف شد.»

او با هشدار جدی به مردم برای عدم‌استفاده از مواد محترقه غیراستاندارد و دست‌ساز گفت: «یکی از مواردی که همواره مردم را مورد آسیب جدی قرار می‌دهد، وجود مواد محترقه غیرمجاز است. از این‌رو به کسانی که این مواد محترقه غیرمجاز را وارد می‌کنند و به فروش می‌رسانند، همچنین کسانی که از مواد محترقه غیرمجاز و غیراستاندارد استفاده می‌کنند و جان مردم را به خطر می‌اندازند، تذکر می‌دهم با این افراد برخورد جدی خواهد شد. در این طرح ۱۳۹ محله، بوستان، قهوه‌خانه، سفره‌خانه و باشگاه بدنسازی مورد بازدید و پاکسازی قرار گرفت.»

دستگیری 2 کلاهبردار با 75 شاکی

سردار رحیمی در تشریح دستاورد‌های هفتمین مرحله طرح اقتدار پلیس فتا، افزود: «گشت‌های سایبری پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد و با ناهنجاری‌ها و مجرمان این فضا برخورد می‌کنند. در این طرح ۹۴ نفر از افرادی که در فضای مجازی اقدام به اوباشگری و قدرت‌نمایی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. ۱۶ متهم که در یک مورد با بیش از ۲ میلیون دنبال‌کننده اقدام به اشاعه فرهنگ اوباشگری می‌کردند شناسایی، دستگیر و صفحات آنها مسدود شدند.»

سردار رحیمی با تاکید بر مضرات و خطرات خریدوفروش دارو در فضای مجازی و اینکه این موضوعی جدی است که با سلامت و جان مردم سروکار دارد، گفت: «از مردم استدعا داریم حتما از مراکز مجاز و معتبر داروی خود را تهیه کنند. چراکه فضای مجازی محل مناسبی برای تهیه دارو نیست. زیرا این دارو‌ها غالبا تاریخ گذشته، تقلبی و ناسالم هستند. در این بخش ۴ متهم با بیش از ۶۰ هزار قلم انواع‌واقسام دارو‌های کمیاب و غیرمجاز (سرطانی، سقط‌جنین) شناسایی و دستگیر شدند. همچنین در این طرح ۲ متهم با ۷۵ شاکی دستگیر شدند. آنها حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از شاکی‌های خود کلاهبرداری کرده بودند.»

بازداشت 25 قمارباز

او با اشاره به اینکه قمار و شرط‌بندی از جمله موضوعاتی است که در این طرح به آن پرداخته شد، افزود: «در این مرحله از طرح ۹ باند که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی مردم می‌کردند و مجموعا ۱۲ متهم دارد شناسایی شدند. ۲۵ متهم در زمینه تبلیغ و قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند. در این طرح ۳۷ درگاه بانکی، ۱۱ صفحه اینستاگرامی با ۲۲۰ میلیارد تومان گردش مالی و بیش از ۳ میلیون دنبال‌کننده مسدود شد.»

او در خصوص انتشار تصاویری تحت عنوان تصاویر دوربین‌مخفی، گفت: «این اقدام غیرمجاز و غیرقانونی است و از جمله موضوعاتی است که پلیس به‌شدت با افرادی که اقدام به انتشار کلیپ‌ها و تصاویر دوربین‌مخفی‌ می‌کنند که در حقیقت با اعصاب، امنیت و آرامش مردم بازی می‌کنند و از مصادیق بارز جرم می‌باشد که در این زمینه ۱۷ نفر دستگیر شدند. در این مرحله از طرح ۱۵ نفر که تحت عنوان برنده‌شدن در قرعه‌کشی برنامه‌های رادیویی از مردم کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند. غالب این افراد از داخل زندان اقدام به کلاهبرداری با این سبک‌وشیوه می‌کردند. آنها حدود ۳ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.