کرونا به دفتر جشنواره فجر رسید/ نکات مهم درباره فروش بلیت‌ فیلم‌ها

درحالی‌که تنها ۵ روز تا آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر زمان باقی مانده، احتمالا دبیر جشنواره فعلا محل کارش را ترک خواهد کرد. دیروز مطلع شدیم مسعود نقاش‌زاده، دبیر جشنواره چهلم فجر مشکوک به کروناست؛ اتفاقی که می‌تواند نخستین شوک کرونا به جشنواره باشد.

به گزارش همشهری‌آنلاین*،‌ اگر جواب تست آقای دبیر مثبت باشد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جایش را خواهد گرفت و به‌عنوان قائم‌مقام دبیر، امور جشنواره را مدیریت خواهد کرد.

محمد حمیدی‌مقدم با سابقه چند دوره برگزاری جشنواره سینما حقیقت تا زمان بهبودی مسعود نقاش‌زاده جانشین او در دفتر جشنواره خواهد بود. حمیدی‌مقدم از مدیران سینمایی بازمانده از دولت دوازدهم است که مدیریتش در دولت سیزدهم نیز تمدید شده است و پس از برگزاری جشنواره سینما حقیقت، احتمالا تا بهبودی نقاش‌زاده، سکاندار جشنواره فیلم فجر نیز خواهد شد.

بلیت‌فروشی فقط آنلاین

فروش بلیت‌های جشنواره چهلم از ساعت ۱۰صبح امروز آغاز خواهد شد. فروش بلیت فیلم‌های جشنواره به‌صورت آنلاین از طریق سامانه بلیت‌فروشی سینماتیکت برای عموم مردم در سراسر کشور امکان‌پذیر است.

امسال بلیت‌های جشنواره فقط به‌صورت آنلاین عرضه خواهد شد و خبری از عرضه بلیت در گیشه نخواهد بود. به این ترتیب در جشنواره چهلم خبری از صف‌های طولانی مقابل سینماهای مردمی نخواهد بود؛ صف‌هایی که عده‌ای آن را نشانه رونق جشنواره می‌دانند و چند نسل از آن خاطره‌ها دارند. نوستالژی‌ای که البته عده‌ای معتقدند بر مبنای رنج بنا شده؛ رنج ساعت‌ها ایستادن در صف‌های طولانی و به‌خود لرزیدن از سرمای هوا؛ رنجی که البته نشانه عشق به سینما نیز بود.

در سال‌های اخیر با گسترش پیش‌خرید بلیت به‌صورت آنلاین از سوی مخاطبان، صف‌های جشنواره دیگر مثل دهه‌های ۶۰ و ۷۰ رونق نداشت ولی باز هم برای چند فیلم مهم جشنواره صف‌هایی تشکیل می‌شد. امسال اما بلیت‌فروشی تا روز پایانی جشنواره به‌صورت آنلاین برقرار خواهد بود تا با بسته بودن گیشه خبری از صف نباشد.

سینماهای مردمی در تدارک میزبانی از مخاطبان

امسال در یکی از گسترده‌ترین ادوار جشنواره فیلم فجر، ۶۲ سالن در تهران فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را به نمایش خواهند گذاشت. سینماهایی که روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارند تا از ۱۲بهمن میزبان تماشاگران جشنواره باشند. قرار است برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلیت‌فروشی با ۷۰ درصد ظرفیت سالن‌ها انجام شود. البته با توجه به اینکه اومیکرون به‌عنوان سویه جدید کرونا در حال گسترش در سراسر کشور است، شاید اختصاص ۷۰درصد صندلی‌های سینما به مخاطبان همراه با ریسک باشد.نکته مهم دیگر تجهیز و به روزرسانی امکانات سالن‌ها با توجه به شرایط کرونایی کشور است. هفته گذشته فهرست سینماهای مردمی جشنواره چهلم اعلام و از 6بهمن‌ماه بلیت‌فروشی فیلم‌های این دوره آغاز خواهد شد؛ درحالی‌که از هم‌اکنون سینماها برای میزبانی این رویداد سینمایی درحال آماده‌شدن هستند.

پژمان زمانی‌فر، مدیر سینما شمیران‌سنتر در این‌باره به مرکز اطلاع‌رسانی جشنواره می‌گوید: «این سینما دارای سیستم هواساز مستقل است و هوای تازه را وارد سالن‌ها می‌کند و هوا تهویه خواهد شد. تک‌تک صندلی‌ها را ضدعفونی خواهیم کرد و تمام نیروهای تشریفاتمان در این رابطه آموزش دیده‌اند. به مخاطبانی که همراهشان ماسک نداشته باشند، ماسک داده خواهد شد؛ این سینما با 70درصد ظرفیت میزبان مردم خواهد بود.»

حمیدرضا صابری، مدیر پردیس سینمایی ایران‌مال نیز می‌گوید: «تمامی تدابیر اندیشیده شده و ‌شرایط برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد سینمایی مهیاست. تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز درنظر گرفته شده تا مخاطبان از خطر سرایت ویروس کرونا دور بمانند. امیدوارم همه‌چیز به خوبی پیش برود.» امسال ۳۰سینما در تهران و حومه با ۶۲ سالن و ۱۴۸۹۶ صندلی ظرفیت نمایشی جشنواره چهلم در پایتخت را تشکیل می‌دهند. جشنواره امسال در تمامی مراکز استان همزمان با تهران برگزار خواهد شد.

  چند نکته درباره بلیت‌فروشی فیلم‌های جشنواره چهلم

بلیت‌های جشنواره فجر ۱۴۰۰ تنها به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسد و خرید بلیت فیلم‌ها از گیشه‌ سینماها امکان‌پذیر نیست.
هر فرد با یک شماره تلفن همراه می‌تواند برای هر فیلم، ۲بلیت، در مجموع ۴۴ بلیت خریداری کند.

امکان خرید بلیت هر فیلم به‌صورت تکی فراهم است و مانند سال گذشته بلیت فیلم‌ها به‌صورت «سری» وجود ندارد.

جشنواره در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد و فروش بلیت شهرستان‌ها بعد از آغاز جشنواره خواهد بود.

از آنجا که بلیت‌های خریداری شده در جشنواره امکان ابطال یا تعویض ندارند، به مخاطبان گرامی توصیه اکید می‌شود؛ در انتخاب سینما، سالن و سانس مورد نظر دقت لازم را به عمل آورند.

فروش بلیت فیلم‌های‌ جشنواره به شرط وجود ظرفیت باقی‌مانده در سینماها و سانس‌های نمایش‌دهنده فیلم‌ها، تا ۲۲ بهمن‌ماه برای عموم مردم فعال خواهد بود.

سامانه سینماتیکت امسال به‌منظور خرید سریع و راحت مخاطبان، امکان استفاده از «کیف پول» را فراهم کرده است. به این ترتیب که خریداران می‌توانند قبل از شروع بلیت‌فروشی حساب کاربری خود در سایت سینماتیکت را شارژ کرده و خرید را به‌راحتی از طریق کیف پول انجام دهند. مزیت این طرح در آن است که با استفاده از شارژ کیف پول، دیگر نیازی نیست برای خرید هر فیلم مجددا به درگاه بانک متصل شده و یک تراکنش جدید انجام دهید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.