فیفا دوست ندارد رییس فوتبال ایران انتخاب شود؟!

تعلل عجیب فیفا در تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال، فعلا خبری از برگزاری انتخابات نیست

فیفا بیش از یک ماه است پاسخی به آخرین اصلاحیه اساسنامه فدراسیون فوتبال نداده و با این روند فعلا خبری از برگزاری انتخابات نیست.

در حالی که بیش از 9 ماه از استعفای مهدی تاج و سرپرستی حیدر بهاروند در فدراسیون فوتبال می‌گذرد، همچنان خبری از برگزاری انتخابات این فدراسیون نیست. قرار بود پیش از نوروز 99 این اتفاق رخ دهد، اما فیفا ایراداتی جدی به اساسنامه وارد کرد و اجازه چنین کاری را نداد.

اساسنامه قبلی بارها از سوی مسئولان فدراسیون و بعد از مشورت با وزارت ورزش اصلاح شده و بین ایران و فیفا رفت و آمد داشته، اما بار آخر اساسنامه نهایی شده و به فیفا رفته و برگشتی نداشته است.

مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش در مصاحبه امروز خود به تعلل عجیب فیفا اشاره کرده و می‌گوید: «فیفا و AFC ایراداتی را در چند زمینه از اساسنامه گرفته بودند، یکی بحث حضور وزیر ورزش و معاون وزیر در مجمع بود که پذیرفتیم حضور با رای نداشته باشند و حل شد. موضوع دیگر بحث تعریف فدراسیون بود که فدراسیون فوتبال الزامات قانونی کشور را اعلام کرد و منتظر پاسخ بودیم. همچنین درمورد شرایطی که کاندیداها باید داشته باشند که در دو طرف در تبادل نظر بودند. البته فیفا موضوعات دیگری را هم اعلام کرده بود که کمیسیون‌های مستقل توسط مجمع انجام شوند که آن هم انجام شد یعنی تقریبا تمام مواردی که مد نظر AFC و فیفا بود، انجام شد.»

وی همچنین می افزاید: «طرفین حدود یک ماه قبل از طریق ویدئو کنفرانسی دوباره گفت‌وگو کردند که قرار بود فیفا و AFC مشترکا پاسخ بدهند اما علی‌رغم گذشت یک ماه متاسفانه پاسخی دریافت نکرده‌ایم. به نظرم این دو نهاد باید هر چه زودتر پاسخ بدهند چون این تعلل خیلی منطقی نیست. وزارت ورزش ایران هم به شدت از این نوع رفتار ناراحت است؛ وقتی ایرادات توسط فداسیون فوتبال ایران انجام شده است، این رفتار را منطقی نمی‌دانیم.  امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر حل شود و شاهد انتخابات  باشیم. این وقت کشی به هیچ وجه از طرف ایران نیست.»

این صحبت‌های معاون وزیر ورزش به شائبه‌هایی که در یک ماه اخیر مطرح شده، می‌افزاید؛ اگرچه هنوز مشخص نیست چرا فیفا اینقدر تعلل کرده و دوست ندارد قضیه اساسنامه فدراسیون ایران به سرانجام برسد. با این وضعیت فعلا نباید منتظر برگزاری انتخابات باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.