بازی ترامپ با پسران مغرور

اظهارات ضد و نقیض رئیس‌جمهوری آمریکا در محکومیت یا تأیید نژادپرستی

ترامپ بعد از اولین مناظره انتخاباتی که در آن درباره گروه افراطی و نژادپرست «پسران مغرور» گفته بود آنها باید عقب ایستاده و آماده باشند، تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفت و مجبور شد موضعی روشن در محکومیت نژادپرستی بیان کند.

شهروندآنلاین- ترامپ دو روز بعد از اظهارنظر جنجالی‌اش، فعالیت‌های گروه افراطی پسران مغرور را آشکارا محکوم کرد؛ او در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری‌، خواستار «کنار ایستادن و آماده بودن» این گروه افراطی نژادپرست شده بود  این عبارت فشارهای زیادی روی او وارد کرد.

فرار رو به جلو ترامپ

گروه افراطی طرفدار برتری سفیدپوستان به نام «پسران مغرور» از حامیان پر و پا قرص او محسوب می‌شدند.

ترامپ به­واسطه بازخورد فشارهای غیرمستقیم مبنی بر عدم حمایت از سوی برتری­ طلبان سفیدپوست، از محکومیت کوتاه این گروه عقب کشید و از سه‌شنبه شب بعد از مناظره انتخاباتی، تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفت.

او در این اظهارنظر دو روز بعد از مناظره، حتی یک قدم فراتر رفت؛ زمانی که در مصاحبه‌ای با شان‌هانیتی در فاکس نیوز، گفت: «من این را بارها گفته‌ام و اجازه دهید بار دیگر صریح بگویم که کوکلوس کلان  “K.K.K “را محكوم می‌كنم؛ همه برتری‌طلبان سفیدپوست را محكوم می‌كنم .« پسران مغرور» را هم محكوم می‌كنم.»

کنار ایستاده و آماده باشید

به گزارش نیویورک تایمز، درواقع ترامپ این جمله‌ها را به صورت پراکنده عنوان می‌کرد و در موقعیت‌های دیگر آنها را واجد شرایط و موجه می‌دانست. ترامپ در صحبت‌هایش علیه بایدن معاون سابق رئیس جمهوری، وقتی مجری فاکس نیوز از او سوال کرد که آیا برتری سفیدها را تقبیح می‌کند یا خیر؟در ابتدا گفت  «مطمئنا.»

ولی رئیس جمهوری آمریکا زمانی که از او خواسته‌ شد تا گروهی خاص از برتری‌جویان سفیدپوست را به‌عنوان نمونه عنوان کند، تحت فشار قرار گرفت .

ترامپ این جمله‌ها را به صورت پراکنده عنوان می‌کرد و در موقعیت‌های دیگر گروه های نژادپرستی را واجد شرایط و موجه می‌دانست

با این حال این بایدن بود که از پسران مغرور در مناظره انتخاباتی نام برد و باعث شد ترامپ بگوید آنها باید «کنار ایستاده و آماده باشند.»

احساس خطر جمهوری‌خواهان از رفتار ضد و نقیض ترامپ

این عبارت باعث به صدا درآمدن زنگ خطر برای جمهوری‌خواهان سنا شده است؛ حزبی که در انتخابات خود با مشاجره‌ها و رقابت‌های دشواری روبه‌رو هستند و می‌ترسند با تقبیح رفتار ترامپ در رقابت‌هایشان بیشتر عقب بمانند.

در روزهای اخیر، چندین متحد قابل اعتماد رئیس‌جمهوری آمریکا از او خواسته‌اند تا اظهارات اولیه خود را روشن کند؛ عبارت‌هایی که پسران مغرور به‌عنوان اثبات حمایت رئیس‌جمهوری از آنها تلقی کرده‌اند. آنها کالاهایی را با درج عبارت رئیس‌جمهوری در میان طرفدارانشان فروخته‌اند.

مشاهده متن اصلی خبر در

https://www.nytimes.com/live/2020/10/01/us/trump-vs-biden/hope-hicks-coronavirus

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.