پاک‌سازی لکه‌های نفتی حاشیه خارگ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پیرو وقوع آلودگی نفتی و مشاهده لکه‌های نفتی در نزدیکی جزیره خارگ، عملیات پاکسازی به همت اداره کل بنادر و دریانوردی استان آغاز شده است.

فرهاد قلی نژاد گفت: علت آلودگی نفتی روزهای اخیر از سوی کارشناسان محیط زیست در حال بررسی است و حتما ضمن برآورد و مطالبه خسارت وارده به اکوسیستم دریایی علیه آلوده کنندگان شکایت و پیگیری حقوقی به‌عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: علت اینگونه آلودگی ها معمولا به دلیل نشت نفت از خطوط لوله و انتقال نفت یا ناشی از تخلیه نفت از کشتیهای نفتکش است که بررسی های لازم در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اینگونه آلودگی‌های نفتی موجب آسیب به اکوسیستم دریایی و تنوع زیستی خلیج فارس می‌شود که در سال‌های اخیر اداره کل محیط زیست استان بوشهر هر گونه آلودگی را بررسی و علیه آلوده کنندگان شکایت و خسارت‌ها نیز در جهت بازسازی زیستگاه در حال مطالبه است و باید اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد که سازمان محیط زیست در این خصوص با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، آلودگی‌های نفتی مکرر در خلیج فارس، نیازمند تدوین برنامه پیشگیری و انجام اقدامات کنترلی جدی و موثر است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.