از بالا گرفتن ترس از جنگ در اوکراین تا 48 ساعت خطرناک برای نخست‌وزیر

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 26 ژانویه 2022

تنش‌ها میان روسیه و غرب بر سر اوکراین همچنان برقرار است؛ چنانکه واشینگتن‌پست گفته «ترس از جنگ در اوکراین افزایش می‌یابد» و وال استریت ژورنال از تهدید به تحریم غرب علیه روسیه خبر داده است. غائله میهمانی‌های قرنطینه‌شکن دولتی‌ها هم در انگلیس همچنان گریبانگیر نخست‌وزیر است؛ به طوری که گاردین از خطرناک‌ترین 48 ساعات نخست‌وزیری بوریس جانسون خبر می‌دهد.

واشینگتن‌پست

«ترس از جنگ در اوکراین افزایش می‌یابد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: «در حالی که ترس از جنگ در اوکراین افزایش می‌یابد، روسیه نیروها را جابه‌جا می‌کند و ایالات متحده سلاح می‌فرستد. بایدن و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه اقدامات تحریک‌آمیزی انجام دادند. ‌کرملین دور جدیدی از تمرینات نظامی را در فاصله نزدیک به اوکراین انجام می‌دهد و واشینگتن در حال ارسال محموله جدید تسلیحات به کی‌یف است و ممکن است برای حمایت و تقویت دفاعی متحدان در اروپای شرقی، هزاران سرباز آمریکایی به‌زودی آماده اعزام شوند.

مقامات هر دو طرف، یکدیگر را متهم کردند که اروپا را به جنگی تمام‌عیار نزدیک کرده است؛ نتیجه‌ای که بایدن گفته عواقب عظیم جهانی خواهد داشت.»

گاردین

روزنامه‌های بریتانیایی چهارشنبه بر آخرین تحولات درباره میهمانی‌های دولتی قرنطینه‌شکن در بریتانیا تمرکز کردند. گاردین از گزارش «سو گری» -کسی که تحقیقات درباره اتهامات میهمانی‌های داونینگ استریت در زمان برقراری محدودیت‌های کرونا را هدایت می‌کند- که به‌زودی ارایه می‌شود، تحقیقات پلیس متروپولیتن در این‌باره و نخست‌وزیری که در خطر است، گفته است. این روزنامه گفته: «در حالی که انتظار می‌رود یافته‌های «سو گری» به‌زودی منتشر شود، بوریس جانسون برای خطرناک‌ترین  48 ساعت‌ نخست‌وزیری خود آماده شده است.»

تصویر اصلی گاردین با این توضیح آمده: «افسر پلیس بیرون از خانه شماره 10 خیابان داونینگ (محل کار و زندگی نخست‌وزیر بریتانیا). دیروز پلیس متروپولیتن تحقیقاتی را درباره میهمانی‌های داونینگ استریت آغاز کرد.»گاردین

وال استریت ژورنال

«اگر روسیه به اوکراین وارد شود، ایالات متحده برای کنترل صادرات برنامه‌ریزی می‌کند» عنوان گزارش اصلی وال استریت ژورنال است. در گزارش می‌خوانیم: «ایالات متحده در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌ها و کنترل صادرات را علیه روسیه برنامه‌ریزی می‌کند. به گفته مقامات، ایالات متحده آماده است تا در صورت حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین، کنترل صادرات را بر بخش‌های حیاتی اقتصاد روسیه اعمال کند و اگر روسیه به تلافی از عرضه انرژی خودداری کند، تلاش می‌کند شوک‌های بازار را کاهش دهد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.