هشدار برای کولاک‌ و ریزش بهمن/ یخبندان در ۲۵ استان و احتمال افت فشار گاز‌

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود که در صورت مدیریت نکردن در مصرف انرژی، احتمال افت فشار گاز وجود دارد.

به گزارش فارس؛ محمد اصغری با اشاره به بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور در روز جاری اظهار داشت: روز آینده بارش‌ها در سواحل شمالی، شرق سمنان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و برخی مناطق شمال غرب ادامه دارد که شامل بارش برف و باران خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران است.

وی با اشاره به تشدید بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید‌، کولاک برف و رخداد مه روز آینده در ارتفاعات مازندران و گلستان، گفت: اثر این مخاطره کولاک برف، یخبندان، سوزباد، پدیده بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز است.

اصغری افزود: توصیه می‌شود اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت های احتمالی و آمادگی برای برف روبی در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: شنبه 9 بهمن در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب فارس، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق خوزستان بارش پراکنده و وزش باد داریم.

اصغری با بیان اینکه روز یکشنبه 10 بهمن در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است، گفت: بعدازظهر یکشنبه در ارتفاعات جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده داریم.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه 11 بهمن با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، بارش‌ در استان‌های خوزستان، فارس، شمال بوشهر، جزایر واقع در شمال خلیج فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر امروز و فردا در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، همچنین استان فارس و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گردوخاک داریم، ضمن آنکه در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه پیش‌بینی می‌شود. روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. روز آینده در 25 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری به تدریج صاف، با وزش باد و در برخی از ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 3 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.