ببینید | توضیحات معاون فنی صداوسیما در مورد خرابکاری امروز

معاون فنی صداوسیما: همکاران ما در حال بررسی هستند؛ این اقدام کار فوق‌العاده پیچیده‌ای است و تنها صاحبان این تکنولوژی می‌توانند از بک دور‌ه‌ها و امکاناتی که از قبل روی سیستم‌ها در نظر گرفته‌اند، بهره‌برداری کنند و صدمه بزنند.
عصر امروز، در ميان پخش آنونس برنامه‌ها به مدت 10 ثانيه، تصاويری از سران منافقين و صوت يکی از سخنرانی‌های آنها روی آنتن شبکه يک ديده شد.

 خبرگزاری صدا و سیما در توضیح این اتفاق نوشت: «افراد یا گروهی ناشناس دقایقی قبل تلاش کردند تا چند شبکه صدا و سیما را هک کنند. در میان پخش آنونس برنامه ها به مدت ده ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی های آنها روی آنتن شبکه یک دیده و شنیده شد.
مسئولان فنی سازمان صدا و سیما می گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، اتفاقاتی شبیه به این در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان هم رخ داده است.»

در همین ارتباط رضا علیدادی ـ معاون توسعه و فناوری صدا و سیما ـ در توضیح این اتفاق به شبکه خبر گفت: باتوجه به اینکه زیرساخت های مد نظر از قبل در نظر گرفته شده بود، به نظر می رسد این اتفاق، کار ساده ای نیست؛ کار فوق العاده پیچیده ای است که به احتمال خیلی زیاد کسانی که صاحب این تکنولوژی هستند می توانند از بک دورها و امکاناتی که خودشان از قبل روی سیستم ها در نظر گرفتند، بهره برداری کنند و بتوانند به زیرساخت ها صدمه بزنند.

وی افزود: همکاران ما دارند بررسی می کنند. امیدواریم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم خیلی سریع علت و محدوده مشکل را اعلام کنیم.

باید احتمال نفوذ انسانی در ماجرای امروز را هم جدی گرفت؟

خبرگزاری تسنیم هم نوشت: مسولان فنی صداوسیما از احتمال هک خبر داده‌اند. همچنین معاون فنی صداوسیما در توضیحاتی که از شبکه خبر پخش شد احتمال داد که کشورهای صاحب تکنولوژی با استفاده از زیرساختهای موجود در تجهیزات این کار را کرده باشند. البته او تاکید کرد که هنوز هیچ کدام از احتمالات قطعی نیست و مسولان امر در حال بررسی موضوع هستند.

با این حال با توجه به اینکه پخش شبکه ها از طریق و در بستر اینترنت صورت نمی‌گیرد و اگر هم ارتباطاتی از این دست باشد، اینترانتی است، لذا باید در کنار سایر احتمالات، مساله امکان نفوذ عنصر انسانی را نیز در نظر گرفت و در این راستا تحقیقات لازم را انجام داد.

در ماجرای امروز تصویری از سرکرده یکی از جنایتکارترین و منفورترین گروه‌های تاریخ ایران پخش شد با این حال به نظر می‌رسد خود این گروه هم در چنین ماجراهایی بیش از هرچیزی صرفاً نقش و سطح پادویی را برعهده دارد و پشت صحنه ماجرا را باید در جایی مانند امریکا و محتمل تر از آن رژیم صهیونیستی جستجو کرد.

به هر صورت وجود احتمال کمک عنصر نفوذی انسانی به اتفاق امروز، این ضرورت را برای مدیریت صداوسیما ایجاد میکند که در مساله نیروی انسانی و موضوعاتی مانند حراست و …  واکاویهای متناسبی صورت بگیرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.