آیا«ترامپ» با «بایدن» تماس تصویری می گیرد؟

مشاور انتخاباتی دونالد ترامپ پیشنهاد داد که در شرایط قرنطینه رئیس جمهوری، مناظره او با رقیبش از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شود

«دونالد جان ترامپ» در وقت طلایی وارد قرنطینه شد. همزمانی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیماری همه گیر کوئید 19 اتفاقات تازه ای را در جهان رقم می زند.درست یک ماه مانده به انتخابات آمریکا و در شرایطی که نامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با یکدیگر رقابت می کنند، ویروس کویید19، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا را راهی بیمارستان کرد. در حالی که بنابر گزارش های سازمان بهداشت جهانی، مدت دوران نقاهت و درگیری با ویروس کرونا 14 روز است به نظر می رسد که ترامپ به مناظره بعدی با رقبش جو بایدن نرسد.

نخستین مناظره بایدن و ترامپ روز سه شنبه 8 مهر(30 سپتامبر) در ایالت اوهایو برگزار شد. مناظره ای که بسیاری از کارشناسان «جو بایدن» نامزد دموکرات ها را برنده آن قلمداد کردند. هرچند ترامپ هم توانست رقیب خود را به خوبی عصبی کند. او در تمام طول مناظره حرف زد تا بایدن اجازه حرف زدن نداشته باشد؛ در مقابل بایدن که با یک استراتژی دقیق و برنامه ریزی شده به مناظره آمده بود با نگاه کردن به دوربین تلاش کرد تا تمرکزش را از دست ندهد.
اولین مناظره این دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در حالی به پایان رسید که نتیجه ای چندان قابل توجه ای برای این دو رقیب نداشت. همین هم شد که بسیاری از طرفداران ترامپ و بایدن به مناظره بعدی این دو نامزد انتخاباتی  چشم امید بستند. اما مثبت شدن تست کرونا دونالد ترامپ ماجرا  را برای طرفداران او پیچیده تر کرد. خبر ابتلا دونالد ترامپ به ویروس کرونا  در حالی خبر ساز شد که شایعه  از دست دادن مناظره بعدی او با جو بایدن بر سر زبان ها افتاده است.

حالا با اعلام خبر بستری شدن ترامپ در بیمارستان، طبیعتا او مناظره بعدی در مقابل رقیبش را از دست خواهد داد. با این حال خانم ماسبکر  مشاور مبارزاتی رئیس جمهور دونالد ترامپ پیشنهاد کرده تا زمانی که او بهبودی کامل پیدا نکرده نمایشگرهای دیجیتالی می توانند زمین مناظره بعدی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا باشند.

مایکا ماسبکر مشاور مبارزاتی دونالد ترامپ
ماسبکر مشاور مبارزاتی حزب جمهوریخواه در کنار دونالد ترامپ

او این ایده را در صبح جمعه، 2 اکتبر در مصاحبه با برنامه خبری رادیو بی بی سی مطرح کرد و گفت: “من نمی خواهم از کاخ سفید پیشی بگیرم ، اما در دوران قرنطینه رئیس جمهور، بحث و گفتگو از طریق مانیتور کاملاً امکان پذیر است.” مناظره بعدی که برای روز پنجشنبه ، 15 اکتبر برنامه ریزی شده دقیقا در تاریخی است که رئیس جمهور ترامپ هنوز 14 روز قرنطینه اش سپری نکرده است.
بنابراین نظر جذاب این مشاور انتخاباتی نشان می دهد که جهان با یک مناظره ریاست جمهوری بسیار غیرمعمول روبه رو خواهد بود. مناظره ای که در آن ترامپ و بایدن هر دو در صحنه ظاهر می شوند اما نه شخصاً، بلکه در عرض مانیتورهای بزرگ رایانه.

نرم افزار کنفرانس ویدئویی مانند «زوم» یکی از ابزارهایی است که ممکن است برای برگزاری این مناظره مورد استفاده قرار بگیرد.با این حال به نظر می رسد حتی آمریکا هم در برنامه ریزی و اجرا کردن این نوع مناظره چندان آمادگی نداشته باشد. هرچند که این ایده که توسط یکی از اعضای تیم مبارزات انتخاباتی ترامپ مطرح شده، نشان می دهد که در دنیایی که  رئیس جمهوری آمریکا  تحت تاثیر ویروس کرونا راهی بیمارستان می شود، کنفرانس ویدیویی در مناظرات انتخاباتی چندان غیر ممکن نیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.