ماجرای سرقت‌های خشن 4 مأمور قلابی کرونا

سارقان به بهانه ضدعفونی‌کردن منازل دست به زورگیری می‌زدند

تحت عنوان مأمور کرونا و به قصد ضدعفونی‌کردن منازل وارد خانه‌های مردم می‌شدند؛ آنهایی که این روزها از بحرانی‌ترین وضعیت جامعه سوءاستفاده کرده و آن را راهی برای سرقت و زورگیری انتخاب کرده‌اند. تیمی که مردم را در خانه‌هایشان غافلگیر کرده و به بهانه ضدعفونی‌کردن اموال آنان را به سرقت می بردند. اعضای این باند در مأموریتی پلیسی در پایتخت دستگیر شدند.

این پرونده از اسفند سال گذشته و همزمان با آغاز بیماری کرونا تشکیل شد؛ از آن زمانی که استرس مردم به علت ویروس مرگبار به‌شدت زیاد بود. آن زمان چهار نفر تحت پوشش انجمن‌های مردم‌یاری و به بهانه سمپاشی و ضدعفونی‌کردن برای مقابله با ویروس کرونا به خانه‌ای در غرب تهران وارد شدند و سپس با تهدید سلاح کمری و سلاح سرد با بستن دست و پای اهالی ساختمان اقدام به سرقت مسلحانه و ربودن طلا و پول نقد از مالباختگان کردند؛ طلاها و پول‌هایی که یکصدوپنجاه میلیون تومان ارزش داشت. آنها همچنین خودرو سواری پژوپارس متعلق به صاحب منزل را سرقت کردند.

بلافاصله پس از این ماجرا، تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه حاضر شدند. پس از تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته مستقر در مسیر ورود و خروج و فرار سارقان از صحنه، تحرکات چهار جوان که در حوالی منزل مذکور پرسه می‌زدند و سپس سوار بر یک دستگاه خودرو سواری تیبا محل را ترک می‌کنند به عنوان قوی‌ترین فرضیه پلیسی مورد رصد و تعقیب قرار گرفت. درنهایت با اقدامات پلیسی و فنی و با بهره‌گیری از امکانات نوین مخابراتی شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت که با بسیج همه امکانات و تجهیزات پلیسی و چهار عملیات پلیسی منسجم همزمان چهار متهم در محدوده پیکان‌شهر و مسعودیه شناسایی و دستگیر شدند.

در بازرسی از خانه متهمان یک قبضه سلاح غیر واقعی طرح لاما، مقادیری قطعات لوازم خودرو که احتمالا مسروقه بودند و مقداری از طلاهای مالباختگان به ارزش ریالی تقریبا پنجاه میلیون تومان و خودرو سواری پژو پارس مسروقه کشف و ضبط شد.

در ادامه رسیدگی، برای دستگیری سایر همدستان احتمالی، با اقدامات فنی و تعقیب، یکی دیگر از متهمان که متواری شده بود نیز مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت. او نیز با ایجاد یک قرار صوری، در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و به طرح‌ریزی سرقت و مشارکت در جرم اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «تحقیقات پلیسی برای شناسایی و کشف دیگر جرایم ارتکابی احتمالی و دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.