اپرا وینفری، قدرتمند، تاثیرگذار، میلیاردر و بانفوذ

او امروز به عنوان نخستین زن سیاهپوست میلیاردر و یکی از قدرتمندترین زنان جهان شناخته می‌شود

68 سال پیش، برابر 29 ژانویه 1954 میلادی، اپرا وینفری، مجری، بازیگر سینما، برنامه‌ساز تلویزیونی و یکی از شهیرترین زنان جهان در شهری کوچک واقع در ایالت‌ می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد.

شهروند آنلاین| وینفری که امروز به عنوان نخستین زن سیاهپوست میلیاردر و همچنین یکی از قدرتمندترین زنان جهان شناخته می‌شود – رتبه او در فهرست قدرتمندترین افراد جهان ۴۵ است – به عقیده بسیاری، از چنان نفوذی در میان آمریکایی‌ها برخوردار است که می‌تواند با حمایت یا مخالفتش، یک کتاب یا حتی رئیس‌جمهوری را در این کشور به اوج رسانده یا نابود کند! او بر اساس چیزهایی که خود به رشته تحریر درآورده، کودکی سخت و دردناکی را تجربه کرده است.

وینفری نخستین حرکت خود در دنیای رسانه و نمایش را با گویندگی و اجرای نمایش در رادیو و تلویزیون‌های محلی آغاز کرد، اما ستاره بخت او زمانی اوج گرفت که ایده «نمایش اپرا» به ذهنش رسید و آن را به اجرا درآورد. The Oprah Show در حقیقت یک تاک‌شو یا برنامه گفت‌و‌گو محور تلویزیونی بود که به مدت 25 سال از 1986 تا 2011 میلادی به روی آنتن رفت و به عقیده اهل فن سرمنشاء تغییرات اساسی در گونه تاک‌شوهای تلویزیونی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.