امروز، تکلیف بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها روشن می شود

رعایت شیوه نامه‌ها هنوز در سطح قابل قبولی نیست

الگوی گسترش امیکرون شبیه پنج پیک قبلی سیر می‌کند و پیش بینی می‌شود در روزها و هفته‌های آینده شیوع بیشتری را شاهد باشیم

 فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: شنبه در ستاد ملی کرونا، موضوع تشدید محدودیت‌ها و تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش مهر،علیرضا زالی اظهار داشت: الگوی گسترش امیکرون شبیه پنج پیک قبلی سیر می‌کند و پیش بینی می‌شود در روزها و هفته‌های آینده شیوع بیشتری را شاهد باشیم.

وی گفت: شواهدی از ویروس دلتا را در کشور داریم، اما سویه امیکرون به نظر می‌رسد رو به رشد است، سرایت پذیری بیشتر این سویه به میزان ۶۴ درصد، تغییر الگو در سنین مبتلایان زیر ۱۰ سال و ۱۰ تا ۲۰ سال، شمار بیشتر تست‌های منفی کاذب به خاطر تشابه آن با سرما خوردگی از ویژگی‌های این سویه است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: هفته‌های آتی با موج فزاینده مبتلایان مواجه می‌شویم چرا که از یک هفته قبل شکل گیری‌های این موج را به صورت افزایش مراجعان سرپایی با علائم جهاز تنفسی فوقانی شاهد بودیم.

وی با اشاره به رنگ بندی‌های شیوع کرونا گفت: رنگ بندی نقشه سامانه ماسک بر اساس میزان بستری است و با تأخیر بیشتری تغییر رنگ‌های شهرها را شاهد هستیم و احتمالاً شهرهای نارنجی به سرعت به قرمز تبدیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ویروس اومیکرون ممکن است تاب آوری شبکه بهداشتی درمانی را به چالش بکشد و به گفته رئیس جمهور شرط استمرار فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ما هم باید منوط به رعایت شیوه نامه‌ها باشد و البته رعایت شیوه نامه‌ها هنوز در سطح قابل قبولی نیست.

زالی افزود: مردم با شتاب بیشتری از واکسیناسیون دوز سوم استقبال کنند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در مراکز پرخطر و پر ازدحام شهری نیز کمتر حضور پیدا کنند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تهران در کنار استان‌های هرمزگان و خراسان رضوی تعداد بیشتری از تست‌های اومیکرون را گزارش کرده است و مردم باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، خودداری از ازدحام‌های تجمعی پرخطرتر و جدی گرفتن تزریق واکسن به ویژه در واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال به کاهش شیوع بیماری کمک کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.