پاندمی دامن مشاغل را در آمریکا گرفت

تقریبا 4 میلیون شغل در آمریکا برای همیشه از دست رفته است

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد همه‌گیری کرونا ضربه‌ای دائمی به اقتصاد آمریکا وارد کرد. از بین رفتن میلیون‌ها شغل برای همیشه شاهد این مدعاست.

شهروندآنلاین: بر اساس گزارش تنظیم‌شده فصلی از اداره آمار کار، تعداد افراد بیکار طبقه‌بندی شده که شغل قدیمی خود را به‌صورت دائمی از دست داده‌اند، با اضافه شدن 345 هزار نفر در ماه سپتامبر به بالاترین میزان هفت‌ساله یعنی 3.8 میلیون نفر رسیده است.

این یعنی آنچه ابتدا بسیاری امیدوار بودند مرخصی یا از دست دادن موقتی شغل باشد، با تعطیل شدن مشاغل و کاهش هزینه‌ها دائمی می‌شود.

موج بیکاری دائمی آمریکایی‌ها یکی از آثار بحران سلامت است.

آستان گولسبی، مشاور اقتصادی سابق اوباما، در ایمیلی به سی ان ان گفت: «این یک نشانه شوم است.»

درصد آمریکایی‌های بیکار طبقه‌بندی‌شده به عنوان بیکار دائمی به 35.6 درصد در سپتامبر افزایش یافت؛ در حالی که این میزان در آوریل فقط  11.1 درصد بود.

گاس فوچر، اقتصاددان ارشد در PNC (شرکت هلدینگ بانکی آمریکایی) می‌گوید: «این بسیار نگران‌کننده است؛ نه تنها برای این افراد بلکه به دلیل چشم‌اندازی که از اوضاع آینده پیش روی ما می‌گذارد.»

از دست دادن شغل‌های دائمی در اقتصاد آمریکا موج می‌زند. افراد بیکار ممکن است مدت‌ها در انتظار کار بمانند و نتوانند هزینه‌های خود را از قبیل پرداخت وام مسکن، قبوض و .. . تأمین کنند.

خبرهای خوب و بد

خبر خوب این است که ایالات متحده به سرعت بیش از نیمی از مشاغل از دست رفته در همه‌گیری را بازگردانده است. دولت روز جمعه گزارش داد که 661 هزار شغل دیگر در ماه سپتامبر با بازگشایی مشاغل اضافه شد.

خبر بد این است که روند بهبود بازار کار کُند است.

در هفته‌های گذشته، شرکت‌های بزرگی همچون  Disney (DIS)، غول بیمه AllState (ALL) و فناوری‌های Raytheon (RTN) هزاران اخراجی داشتند.

بدتر از آن اینکه شاید روز پنجشنبه تلخ ترین روز در تاریخ حمل و نقل هوایی بود. خطوط هوایی آمریکا (AAL)  و یونایتد ایرلاینز (UAL) از برنامه‌های خود برای کاهش 32 هزار شغل خبر دادند.

بهبود ممکن است سال‌ها به طول بینجامد

گولسبی که هم اکنون استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه شیکاگو است، گفت: «افزایش تعداد افراد بیکار دائمی آمریکایی تصویر نگران‌کننده‌ای از بهبود نشان می‌دهد. ما باید سال‌ها تلاش کنیم تا به جایی که قبلاً بوده‌ایم، برگردیم.»

از دست دادن شغل‌های دائمی در اقتصاد موج می‌زند. افراد بیکار ممکن است مدت‌ها در انتظار کار بمانند و نتوانند هزینه‌های خود را از قبیل پرداخت وام مسکن، قبوض و .. . تأمین کنند.

این خطر با این واقعیت افزایش می‌یابد که کنگره تاکنون نتوانسته است مشوق‌های مالی بیشتری ارائه دهد، حتی زمانی که اقتصاد ایالات متحده برای آن فریاد می‌زند.

امید است افرادی که اکنون دائمی بیکار دائمی شده‌اند، سرانجام در جای دیگری استخدام شوند. اما اگر مدت بیکاری طولانی شود ممکن است بر احتمال استخدام مجدد تأثیر بگذارد.

گاس فوچر، اقتصاددان ارشد در  PNC می‌گوید: «هرچه از بازار کار دور باشید، یافتن شغل جدید دشوارتر می‌شود.»

منبع: CNN

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.