ماموریت 80 آتش‌نشان مشهدی برای مهار حریق در یک کارخانه

این آتش‌سوزی در قسمت تولید محصولات شوینده و بهداشتی به وقوع پیوست

هشتاد آتش‌نشان مشهدی برای مهار آتش‌سوزی مهیب کارخانه تولید محصولات شوینده و بهداشتی در جاده مشهد به چناران ماموریت سختی را پشت‌سر گذاشتند.

آتشپاد دوم مهدی رضایی، معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد درباره جزئیات این حادثه گفت: «روز یکشنبه در پی تماس تلفنی با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از درون یک مجموعه تولیدی به وسعت تقریبی یک‌هزار مترمربع، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه‌های اطفای حریق و امدادونجات ایستگاه‌های مختلف را به محل حادثه در جاده قدیم مشهد به قوچان اعزام کرد.»

معاون عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد ادامه داد: «با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد این آتش‌سوزی مهیب در قسمت تولید محصولات شوینده و بهداشتی به وقوع پیوسته است. دود ناشی از آن از کیلومترها دورتر قابل مشاهده بود. حریق در حال سرایت به سایر قسمت‌های این مکان و انبارهای مواد اولیه و تولیدشده و سایر خطوط تولید این کارخانه بود. بلافاصله آتش‌نشانان از چندین جهت با محاصره آتش، عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. آنها پس از تلاشی نفسگیر و طاقت‌فرسا موفق به مهار کامل آتش‌سوزی شدند.»

آتشپاد دوم مهدی رضایی در ادامه گفت: «در عملیات اطفای حریق در این کارخانه 80 آتش‌نشان به همراه 22 خودروی سبک و سنگین و پشتیبانی اطفای حریق و خودرو توربوفن حضور داشتند. آتش‌نشانان ضمن مهار به موقع آتش از سرایت حریق به یکی از اماکن مجاور این آتش‌سوزی که یک واحد مرغداری بود، جلوگیری کردند. اگر سرعت عمل آتش‌نشانان نبود، فاجعه جبران‌ناپذیری در منطقه رخ می‌داد. در این آتش‌سوزی به کسی آسیبی نرسید و علت دقیق وقوع این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.