آیا ترامپ نفر چهارم است؟

سرنوشت سه‌ رئیس جمهور مریض امریکا

نگاهی به تاریخ رؤسای جمهوری آمریکا نشان می‌دهد ابتلا به بیماری جان سه تن از آنها را در زمان ریاست‌شان گرفته است

به گزارش شهروند ‌آنلاین پزشک کاخ سفید در آخرین به روزرسانی اخبار مربوط به وضعیت سلامت ترامپ تصریح کرد که وی گرچه تب ندارد و رو به بهبودی است اما خطر هنوز رفع نشده است. دکتر «شان کانلی» پزشک کاخ سفید در جدیدترین به روزرسانی‌های خود از وضعیت سلامت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که گرچه از زمان تشخیص بیماری ترامپ، «پیشرفت‌های قابل توجهی» حاصل شده است اما هنوز خطر رفع نشده است.

طبق گزارش شبکه روسی راشاتودی، کانلی شنبه شب به وقت محلی در بیانیه‌ای درباره وضعیت جسمانی ترامپ گفت: «وی اکثر بعدازظهر را به انجام کارهایش گذراند و بدون مشکل در اتاق پزشکی حرکت کرده است».

وی سپس تصریح کرد: «همچنان تب ندارد و بدون اکسیژن اضافی تنفس می‌کند و تمام روز سطح اکسیژن خون وی در تمام روز بین ۹۶ تا ۹۸ درصد بوده است».بنا بر گفته پزشک کاخ سفید، تیم پزشکی همچنان به درمان ترامپ با داروی «رمدیسیویر» ادامه می‌دهند.

بر اساس گفته‌های مورخان و رسانه‌های آمریکایی، سه تن از روسای جمهور آمریکا تا کنون بر اثر ابتلا به بیماری جانشان را از دست داده‌اند، یکی از آنها در زمان ریاست جمهوری شدیدا بیمار و فلج شد.

با این حال به دنبال انتقال دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به یک بیمارستان نظامی در واشنگتن دی‌سی در اثر ابتلا به ویروس کرونا و رسانه‌ای شدن بروز مشکل تنفسی او، برخی رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی درباره احتمال مرگ او ابراز نگرانی کردند.

سابقه بیماری روسای جمهور آمریکا در زمان حضورشان در منصب ریاست جمهوری فقط مختص به ترامپ نیست.بنا بر گزارش‌های مورخان و رسانه‌ها، تا به امروز هفت تن از روسای جمهور آمریکا در زمان حضورشان در منصب ریاست جانشان را از دست داده‌اند که علت مرگ سه تن از آنها بیماری بوده و چهار تن دیگر ترور شده‌اند.

ویلیام هنری هریسون

«ویلیام هنری هریسون» نهمین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده تنها یک ماه در این منصب بود که بر اثر بیماری جان داد و دوره او تبدیل به کوتاه‌ترین دوره ریاست جمهوری در تاریخ این کشور شد. او از چهارم مارس ۱۸۴۱ تا چهارم آوریل ۱۸۴۱ رئیس‌جمهور بود.

به گفته مورخان، هریسون بعد از ایراد یک سخنرانی طولانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در هوای سرد و بارانی به ذات الریه مبتلا شد و یک ماه بعد درگذشت.

زکری تیلور

«زکری تیلور» دوازدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، یکی دیگر از روسای جمهور این کشور بوده که بر اثر بیماری حین حضورش در منصب ریاست جمهوری جان داد. تیلور که از چهارم مارس ۱۸۴۹ رئیس‌جمهور آمریکا شد، بیماری وبا در تاریخ نهم جولای ۱۸۵۰ جانش را گرفت.

«وارن جی. هاردینگ» که از چهار مارس ۱۹۲۱ تا ۲ آگوست ۱۹۲۳ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود، نتوانست دوره ریاست جمهوری خود را به پایان ببرد و سکته قلبی عامل مرگش شد. او بیست و نهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود.

وارن جی. هاردینگ

«وودرو ویلسون» بیست و هشتمین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا یکی دیگر از روسای جمهور این کشور بوده که در زمان حضورش در منصب به بیماری مبتلا شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی و مورخان، ویلسون سال ۱۹۱۹ در زمان سکانداری ریاست جمهوری به یک بیماری مبتلا و فلج شد اما دوره ریاست‌جمهوری را پایان داد و سال ۱۹۲۴ (سه سال بعد از پایان دوره ریاست جمهوری) درگذشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.