لیزر آمریکایی علیه موشک یمنی

نیروی دریایی آمریکا با سلاح لیزری، یمن را هدف قرار داده است. آیا این سلاح لیزری جدید در نبرد متحد آمریکا یعنی عربستان سعودی در نبرد با حوثی‌های یمن کمک خواهد کرد؟

نیروی دریایی آمریکا با سلاح لیزری، یمن را هدف قرار داده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که «سامانه لیزری تسلیحاتی» خود را در خلیج عدن و دریای سرخ در نزدیکی ساحل یمن علیه حوثی‌ها با موفقیت آزمایش کرده و موفق شده است هدف‌های شناور را به‌راحتی منهدم کند.

این سامانه لیزری تسلیحاتی یک سلاح لیزری با توان ۱۵۰ کیلووات انرژی و برد ۱۲ مایل است که روی دماغه ناوجنگی نصب شده و قادر است پهپادها و قایق‌های کوچک تهاجمی را هدف قرار داده و نابود کند.

این سلاح یک اشعه فروسرخ (مادون قرمز ) را به حالت جامد روانه هدف می‌کند. این اشعه را می‌توان با برون‌داد قوی شلیک کرد تا هدف را منهدم کند یا از برون‌داد ضعیف برای از کار انداختن حسگرهای هدف استفاده کرد.

هزینه عملیاتی بسیار پایین، مزیت اصلی این سلاح در مقایسه با سیستم‌های پدافند متعارف است. هزینه هر شلیک این سلاح فقط هزینه تولید پالس انرژی است.

در حالی‌که پدافندهای موشکی یا توپ‌های ضدهوایی نیاز به گلوله‌هایی دارند که بایستی طراحی و ساخته‌ شده، حمل‌ونقل شده و نگهداری و تعمیر شوند و فضای زیادی را نیز اشغال می‌کنند.

آیا این سلاح لیزری جدید در نبرد متحد آمریکا یعنی عربستان سعودی در نبرد با حوثی‌های یمن کمک خواهد کرد؟

مترجم: مهرناز الماسی
منبع:
Middle East Monitor

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.