پایان زندگی مرد همسركُش در زندان رجایی‌شهر

شوهرجوان که از ترس پرداخت مهريه ١٣٦٠ سكه‌اي همسر در مقابل چشمان تنها دخترش، دست به جنایت زده بود، به دار مجازات آويخته شد. حکم اعدام این مرد پس از تأیید دیوان‌عالی کشور در محوطه زندان رجايي‌شهر اجرا شد. این مرد همسرکُش در تحقیقات قضائی ادعا می‌کرد که جنون دارد و دستور گرفته که همسرش را به قتل برساند.

بیست‌وهشتم آذرماه ٩٥ بود که مأموران پلیس پایتخت در جریان یک جنايت هولناك در آپارتماني حوالي غرب تهران قرار گرفتند. مأموران در محل حادثه با پیکر خون‌آلود زنی 35ساله روبه‌رو شدند که شوهرش عامل این جنایت بود. مرد جوان هم در صحنه جنایت درحالی‌که چاقو به دست داشت، حاضر بود. 

در صحنه جنایت دختر 12ساله‌شان هم حضور داشت که وحشت‌زده بود و گریه می‌کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد زن جوان پیش از مرگ از همسایه‌ها کمک خواسته بود و به همین خاطر این درگیری از سوی همسایه‌ها به پلیس مخابره شده بود.
همزمان زن جوان با اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما به ‌دليل خونريزي شديد جانش را از دست داد. همین موضوع باعث شد که یک پرونده جنایی در دادسرای ویژه قتل باز شود. متهم اصلی پرونده که در صحنه جنایت خودزنی هم کرده بود، پس از بهبودی در دادسراي جنايي تهران حاضر شد و به قتل همسرش اعتراف كرد. او وقتی پیش‌روی بازپرس پرونده نشست، گفت: «چندماهي مي‌شود كه با همسرم و خانواده‌اش به‌ دليل اختلافات خانوادگي، درگيري داشتم. حتي چندين‌بار كه اختلاف ما بالا گرفت، تصميم به طلاق گرفتيم اما همسرم تهديد مي‌كرد كه مهريه 1360 سكه‌اي‌اش را به اجرا مي‌گذارد. براي همين من بي‌خيال جدايي مي‌شدم.» او گفت: «ساعت 7صبح روز حادثه همسرم مرا بيدار كرد و با لحن بدي از من خواست به سركار بروم. باز با هم درگير شديم كه نفهميدم چه شد به آشپزخانه رفتم، دوتا چاقو برداشتم و به او ضربه زدم؛ حتي قصد خودكشي داشتم اما زنده ماندم.»
این درحالی بود که درجلسات بازپرسی مرد 39ساله ادعای دیگری مطرح کرد و گفت که جنون دارد. می‌گفت قرص اعصاب مصرف می‌کند «13سال پيش با همسرم ازدواج كردم. اختلاف‌مان جدي نبود اما روز حادثه صدایی به من فرمان می‌داد مي‌گفت بايد مهرانگیز را بُکُشم. فقط با کشتن مهرانگیز است که امواج منفی از بین می‌رود؛ حتي متوجه گريه‌هاي دخترم هم نشدم و وقتي به خودم آمدم كه كار از كار گذشته بود.» درحالی ‌که مرد جوان بر جنونش پافشاری می‌کرد، این جنون از سوی پزشکی قانونی رد شد و متخصصان عنوان كردند كه او هنگام جنايت از لحاظ روحي سالم بوده است.
مجید صحنه قتل را بازسازي كرده و روانه زندان شد. از سوي ديگر تحقيقات در پرونده تكميل شد و متهم در دادگاه كيفري پاي ميزِ محاكمه رفت. اولياي‌دم براي متهم درخواست اشدِ مجازات كردند و حكم قصاص مرد همسركُش صادر شد و به تأييد قضات ديوان‌عالي كشور رسيد. پس از آن پرونده براي انجام مقدمات اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد. مرد اعدامي چند روز قبل در محوطه زندان رجايي‌شهر پاي چوبه دار رفت و قصاص شد. با اجراي حكم، پرونده اين جنايت نيز مختومه شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.