زورگیری های خشن تازه داماد برای هیجان

مرد جوان پس از دستگیری اعتراف کرد که از سرقت و کتک زدن قربانی‌ها لذت می‌برد

تازه دامادی که برای تفریح و هیجان راننده خودروی تیبا را تا سرحد مرگ کتک زد و ماشین او را دزدید، بلافاصله بعد از اولین سرقتش دستگیر شد. او که با حرکات مارپیچ در اتوبان سعیدی پایتخت قصد فرار از دست ماموران را داشت، نقره داغ شد و به دام پلیس افتاد. او پس از دستگیری اعتراف کرد که از هیجان سرقت و حتی کتک زدن قربانی سرقت لذت می‌برد.

ششم مهر ماه بود که مردی با سر و صورت خونین درحالی‌که به شدت کتک خورده بود، خودش را به کلانتری رساند. او در شکایتی خبر از یک زورگیری خشن داد و گفت: «دو مسافر نما، به مقصد شهریار سوار خودروی تیبای من شدند. حوالی خیابان آزادی بود که آنها را سوار کردم. وقتی داشتیم می‌رفتیم، در راه ناگهان آنها چاقو و قمه درآورده و مرا تهدید کردند. خیلی شوکه شدم. به آنها گفتم هرچه دارم می‌دهم ولی مرا رها کنند. آنها نیز هرچه پول داشتم از من گرفتند. با این حال حسابی کتکم زدند. بعد از آن نیز مرا از خودرو به پایین پرتاب کردند. 200‌هزار تومان پول و اسناد ماشین و دیگر وسایل ارزشمندم را با خود بردند. آنجایی که مرا رها کردند، بیابان بود. به سختی خودم را به اتوبان رساندم و از خودروهای عبوری کمک خواستم. آنها نیز مرا به کلانتری رساندند.»
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تلاش برای شناسایی سارقان خشن آغاز شد. همزمان شاکی نیز برای مداوا در بیمارستان بستری شد. تجسس‌های تیم تحقیق ادامه داشت تا این‌که سه روز بعد از حادثه یعنی عصر نهم مهرماه ماموران پلیس، درحال گشتزنی در اتوبان سعیدی بودند که به راننده خودروی تیبایی مشکوک شدند. ماموران به صورت نامحسوس راننده تیبا را تعقیب کردند و همزمان نیز شماره پلاک او را استعلام گرفتند. در ادامه مشخص شد که این خودرو سرقتی است. برای همین ماموران پلیس به سرعت به تعقیب این خودرو پرداختند، اما راننده به فرمان ایست ماموران توجهی نکرد. او با سرعت و با حرکات مارپیچ سعی داشت ماموران پلیس را دور بزند. اما موفق نشد. ماموران برای به دام انداختن وی تیراندازی و ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردند. بعد از آن لاستیک‌های خودرو را نشانه گرفتند، تا این‌که موفق شدند هر چهار چرخ تیبای سرقتی را پنچر کنند. راننده نیز تعادلش را از دست داد و بعد از تصادف با چند خودرو وارد پیاده‌رو شد. ماموران نیز موفق شدند راننده تیبا را دستگیر کنند. متهم، 25 ساله بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفت. او که سابقه‌دار و تازه داماد است، صبح دیروز در مقابل علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت قرار گرفت و ادعا کرد که فقط برای تفریح دست به دزدی زده است. او درباره ماجرای سارق شدنش گفت: «تازه شروع به سرقت کرده بودیم. این اولین دزدیمان بود که من دستگیر شدم. راستش برای هیجان دزدی کردیم. من قبلا خودرو سرقت می‌کردم، ولی وقتی به زندان افتادم توبه کردم و دیگر سمت خلاف نرفتم. از‌سال 94 تا الان یعنی 5‌سال کار دزدی نکردم. کارمند شرکت بیمه هستم و درآمدم هم بد نیست. ولی وقتی یک روز در یکی از بوستان‌های جنوب تهران بودم، با همدستم آشنا شدم. با او صحبت کردم و فهمیدم که سابقه‌دار است. آن‌قدر از سرقت‌هایش گفت که وسوسه شدم دوباره تجربه کنم. از هیجان سرقت لذت می‌برم. آن روز با همدستم یک نقشه کشیدیم. قرار شد به‌عنوان مسافر سوار خودروهای مختلف شویم و بعد از ضرب¬و شتم راننده اموالش را سرقت کنیم. ماشین‌ها را برای این می‌دزدیدیم که چند روزی با آن در خیابان‌ها دور بزنیم و بعد برای این‌که به دردسر نیفتیم ماشین را رها کنیم. وقتی اولین سرقت‌مان را انجام دادیم، دو روز اول خودروی سرقتی دست همدستم بود. قرار شد دو روز هم دست من باشد که در همان روز اول گیر افتادم. من از زندان رفتن وحشت دارم. برای همین بعد از تمام شدن دوره حبسم، درست زندگی کردم. اما دوباره وسوسه شدم و تصمیم به دزدی گرفتم. چند وقتی بود که روحیه‌ام خراب بود و دلم می‌خواست کاری انجام دهم تا روحیه‌ام عوض شود. حتی از کتک زدن قربانی هم لذت می‌بردیم. ولی اصلا قصد کشتن کسی را نداشتیم. می‌دانستیم چطور او را بزنیم که نمیرد. حتی راننده‌ها را از میان جوان‌ها انتخاب کردیم تا بلایی سرشان نیاید. اما در اولین سرقت گیر افتادم. اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که به این زودی دستگیر شوم.»
با اظهارات متهم، او با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات برای شناسایی همدستش و سایر جرایم احتمالی او همچنان از سوی ماموران پلیس ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.