اعتراض بسیج دانشجویی به امیرعبداللهیان: چرا از مذاکره با قاتلان شهید سلیمانی دم می‌زنید؟

چند بار رهبر حکیم انقلاب باید زنهار دهند مسؤولان را از اعتماد بی مبنا به آمریکایی‌ها؟

بسیج دانشجویی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه اعلام کرد: مگر ایشان بیان نداشتند که مطرح کردن مذاکره با آمریکا یا از سر حماقت است و یا از سر خیانت؟!

به گزارش انتخاب، بسیج دانشجویی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از سیاست خارجی کشور بویژه در توسعه روابط با همسایگان، از مجموعه‌ دیپلماسی خارجی کشور خواست تا با مواضع محکم در جهت خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا و احقاق حقوق ملت ایران گام‌هایی استوار بردارند.
متن نامه بسیج دانشجویی به این شرح است:

بسمه تعالی

تنها راه در پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن؛ باید تلاش کنیم قوی بشویم؛ ما از مذاکره هم ابایی نداریم؛ البته نه با آمریکا، با دیگران؛ اما نه از موضع ضعف، از موضع قوت، موضع قدرت. (سخنان رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۷)

جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان

وزیر محترم امور خارجه

سلام علیکم

نیک مستحضرید مردم شریف ایران با رأی خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، خواستار تغییر ریل گذاری، سیاستگذاری و سیاست ورزی کارگزاران قوه مجریه و تغییر راهبرد اساسی کشور، از گره زدن همه مشکلات به خارج از کشور و مذاکرات هسته‌ای به تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و تعامل حداکثری با تمامی کشور‌های دنیا و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای شدند. دولت سیزدهم نیز با این شعار کار خود را آغاز کرد که البته تغییر رویه خصوصا در وزارت خارجه ملموس و نمایان بوده‌است و توفیقات متعددی را مثل پیوستن ایران به پیمان شانگهای، انعقاد قرار داد سوآپ گازی و دیپلماسی فعالانه جهت واردات واکسن کسب نموده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر محترم امور خارجه

در روز‌های گذشته در باب مذاکرات هسته‌ای و مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها ذیل برجام، از سوی شما مواضعی اتخاذ شده است که منجر به ابهامات، سؤالات و سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه خارجی و اذناب و پادو‌های سیاسی و رسانه‌ای داخلی شان شده است.

در ادامه نکاتی در خصوص موارد ذکر شده بیان خواهد شد.

سیاست فشار حداکثری ترامپ که بایدن نیز همان مسیر را پی گرفته به شکست انجامیده و غرب در مقابل ایران ناگزیر دچار سردرگمی عظیمی گردیده و به دنبال روش‌های جدید برای سلطه‌گری و محدود کردن سرعت پیشرفت کشور است.

در دور جدید مذاکرات هسته‌ای که شروع آن در دولت سابق بود، رهبر معظم انقلاب با بیانی صریح و شفاف فرمودند که ایران هیچ‌گونه مذاکره مستقیمی با آمریکایی‌ها ندارد و فقط بعد از لغو همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن از سوی ایران، آمریکا می‌تواند به عنوان یکی از اعضای ۱+۵ به برجام برگردد. هندسه و چارچوب ترسیم شده کاملا مشخص است؛ آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند و با وقاحت مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده‌اند و اگر قصد بازگشت به برجام را دارند باید تمامی تحریم‌ها را لغو کنند.

حال سؤال از جنابتان این است که مگر نقطه ابهامی در این مسیر ترسیم شده وجود دارد که نیاز به مذاکره داشته باشد؟! مگر اقدام مثبتی از آمریکایی‌ها دیده اید که پالس مذاکره می‌فرستید؟! نه در عمل و نه حتی در بیان مگر تغییری مشاهده کرده اید که دم از مذاکره با قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی می‌زنید؟!

جناب آقای امیر عبداللهیان

به راستی آیا گمانتان این است که آمریکایی‌ها در صورت شکل گیری مذاکراتی جدید، مطالباتی فراتر از برجام مطرح نمی‌کنند؟! آیا هنوز هم فکر می‌کنید آمریکایی‌ها به برجام با همه مزایا و امتیازاتش راضی هستند و به دنبال برجام منطقه‌ای و موشکی و… نیستد؟!

بیان مجدد راهبرد مذاکره با آمریکا بعد از تجربه هشت ساله دولت سابق و تحمیل برجام نافرجام که به تعبیر رهبری انقلاب خسارت محض بود چه معنا دارد؟! چه زمانی قرار است از مسیر رفته شده عبرت گرفت و دل به سراب‌های واهی نبست؟

چندبار رهبر حکیم انقلاب باید زنهار دهند مسؤولان را از اعتماد بی مبنا به آمریکایی‌ها؟! مگر ایشان بیان نداشتند که مطرح کردن مذاکره با آمریکا یا از سر حماقت است و یا از سر خیانت؟!

رهبر انقلاب معتقد است مذاکره با آمریکا، نه راه حل مشکلات کشور است و نه به نتیجه می‌رسد و نه سودی برای کشور دارد. فرق ندارد جناب ظریف مذاکره کننده باشد یا بهزاد نبوی، یا حسن روحانی، یا علی اکبر صالحی یا امیرعبداللهیان یا باقری کنی! تجربه هشت سال گذشته پیش روی ماست.

ایشان در سال ۹۷ به صراحت فرمودند: «در قضیه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌ی ما با آن‌ها صحبت کند؛ ضرر کردیم.»

جریان انقلابی خود را مقید به نظرات رهبری می‌داند نه جریان و افراد و گروه‌هایی که به اسم انقلاب و انقلابی گری امروز از مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها سخن به میان می‌آورند. این همه روشنگری رهبر انقلاب درباره «ممنوعیت مذاکره مستقیم با آمریکا» بس نبود که حالا برخی حضرات به راحتی دچار فراموشی شده اند و از احتمال مذاکره مستقیم حرف می‌زنند؟

مگر شخص ایشان نفرمودند مذاکره با آمریکا معنایی ندارد. چون آنان قابل اعتماد نیستند. چون هدف آمریکا حل شدن مشکل نیست. آن‌ها دنبال نفوذ و دیکته کردن فرامین خود هستند. حالا مذاکره‌کننده هر که باشد! مگر در جلسه آخر با هیأت دولت سابق به صراحت نفرمودند دولت شما باید دولت عبرت باشد برای دولت‌های آینده! که مشکل اقتصاد کشور با مذاکره حل نخواهد شد و آمریکا قابل اعتماد برای مذاکره نیست؟

جنابعالی به خوبی می‌دانید که برجام سند طلبکاری این ملت است و آمریکا تا زمانی که هزینه‌ی خروج غیر مسؤولانه‌اش از برجام و عدم اجرای تعهداتش را نداده است حق هیچ‌گونه حضور در روند مذاکرات هسته‌ای را ندارد، اگر زمانی هم به تعهداتش عمل کرد اولا باید تعهدات لازم مبنی بر تکرار مجدد بدعهدی‌ها را بدهد و ثانیا عمل به تعهداتش باید مورد راستی آزمایی قرار گیرد، با این تفصیل امید آن داریم که دولت محترم بدون هیچ ترس و عقب نشینی، بتواند حقوق ملت ایران را استیفا کند.

در پایان اعلام می‌داریم بسیج دانشجویی بنا بر رسالت مکتبی و انقلابی اش درخواست دارد مطابق فرمایش رهبر انقلاب دولت محترم تمام تلاش خود را جهت خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه با حفظ عزت و اقتدار ملی انجام دهد و اعلام می‌دارد در این راه بدون اندکی مسامحه و تساهل و محافظه کاری، بر اساس منویات رهبر فرزانه انقلاب؛ عملکرد، سخنان و مواضع دولت سیزدهم را بررسی و رصد کرده و خواهد کرد و امیدواریم دیگر بار شاهد این مواضع دوپهلو، مبهم و مأیوس کننده نباشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.