تماس تلفنی جهانگیری با سه مرجع تقلید

گفت‌وگوی معاون اول رئیس جمهور با نماینده آیت‌الله سیستانی

جهانگیری در تماس تلفنی با سه مرجع تقلید از رهنمودهای آنها قدردانی کرد

شهروند آنلاین :اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عصر شنبه در تماس تلفنی با آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، پیشاپیش ایام اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: متأسفانه امسال مانند سال های گذشته امکان حضور در راهپیمایی اربعین وجود ندارد و باید به شکلی دیگر این مراسم را برپا کنیم.

وی با بیان اینکه علما و مراجع تقلید همواره پشتوانه ای برای عبور از مشکلات کشور بوده اند، از سخنان و رهنمودهای راهگشای آیت الله جوادی آملی قدردانی و اظهار کرد: در طول تاریخ مراجع تقلید همواره پناهگاهی برای مردم بوده اند و رهنمودهای آنها در مسایل و مشکلات مختلف راهگشا بوده است.

آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در این تماس تلفنی با اشاره به برخی آیات قرآن، گفت: وعده خداوند در قرآن این است که همواره پس از سختی ها و مشکلات، آسانی خواهد بود که البته عبور از مشکلات نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح است.

وی با انتقاد از برخی غفلت ها در سال های گذشته که منجر به سوء استفاده و اختلاس از بیت المال شده بود، تصریح کرد: باید نسبت به حقوق مردم و بیت المال سخت گیری داشته باشیم و در عین حال مسیر را برای فعالیت اقتصادی و کسب و کارهای مردم تسهیل کنیم.

آیت الله جوادی آملی بر ضرورت حمایت و تقویت دانشمندان و نخبگان کشور تأکید کرد و افزود: باید مشکلات پیش روی دانشمندان و صاحبان علم و دانش در کشور را برطرف کنیم چرا که با حمایت از آنها بسترهای لازم برای توسعه علمی و دستیابی به اهداف و موفقیت هایی نظیر واکسن کرونا فراهم خواهد شد.

قدردانی جهانگیری از آیت‌الله  علوی گرگانی

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری عصر شنبه در یک تماس تلفنی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: سخنان و رهنمودهای مراجع عظام تقلید همواره در مسایل مختلف به خصوص در زمان شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه آمریکا، برای دولت راهگشا بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش های دولت، دعای علما و مراجع تقلید و مشارکت مردم بتوانیم در مدیریت بیماری کرونا و مقابله با تحریم ها موفق شویم.

آیت الله علوی گرکانی نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از اقدامات و تلاش های دولت گفت: همواره دعاگوی دولت و مسئولین هستم تا بتوانند به وظایف خود در مسیر خدمت رسانی به جامعه عمل کنند.

وی از جهانگیری خواست سلام ایشان را به رییس جمهور ابلاغ کند و برای دولت و خدمتگزاران مردم آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

آیت‌الله مظاهری: همواره دعاگوی دولت هستم

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با آیت الله العظمی مظاهری ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، افزود: آمریکا فشارهای سنگین اقتصادی را بر ملت ایران اعمال کرده و به تعبیر خودشان جنگی اقتصادی علیه ما به راه انداخته اند به گونه ای که بر اساس برآوردها و ارزیابی های آنها، تصور می کردند که جمهوری اسلامی ایران جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را نخواهد دید اما به لطف خدا، ایستادگی مردم و رهنمودهای مراجع تقلید امروز کشور سرپا ایستاده است و دشمنان به اهداف خود نرسیده اند.

وی خاطر نشان کرد: دولت با اهتمام ویژه نسبت به کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم در تلاش است تا بر مشکلات و مسایل پیش رو فائق آید و آمریکایی ها را از رفتار خصمانه و اعمال فشارها و تحریم های ظالمانه پشیمان کند.

آیت الله العظمی مظاهری نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و گرانی بیش از هر چیز دیگر مردم را آزرده و گلایه مند کرده است، بر لزوم تلاش شبانه روزی مسئولین برای حل این مشکلات تأکید کرد.

وی افزود: البته دولت تمام تلاش خود را به کار بسته است اما لازم است با اهتمام ویژه نسبت به اصلاح وضعیت اقتصادی و از بین بردن گرانی در جامعه اقدام شود.

آیت الله العظمی مظاهری همچنین با بیان اینکه همواره دعاگوی دولت هستم تا بتواند مشکلات کشور را حل و فصل کند، اظهار کرد: شرایط اقتصادی امروز کشور نگران کننده است اما امیدوارم دولت بتواند بر مشکلات کشور غلبه کند.

وی با قدردانی از خدمات معاون اول رییس جمهوری، از او و دیگر مسئولین اجرایی کشور خواست تدابیر لازم را برای بهبود وضعیت معیشتی جامعه اتخاذ کنند.

جهانگیری: آیت الله سیستانی نماد عقلانیت و درایت مرجعیت هستند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با آیت الله شهرستانی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: حضرت آیت الله العظمی سیستانی نماد عقلانیت و درایت مرجعیت هستند که امیدواریم با رهنمودهای ایشان و سایر مراجع عظام تقلید بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی افزود: مواضع حضرت آیت الله العظمی سیستانی ایشان را به سمبل وحدت ملی عراق تبدیل کرده است. ایشان نه تنها مورد احترام مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بوده، بلکه مورد احترام جامعه بین المللی است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به فشارها و مشکلات ناشی از تحریم ها تصریح کرد: تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا فشارهای سنگینی را بر معیشت مردم وارد کرده که امیدواریم بتوانیم با تلاش های مضاعف، مشارکت مردم و دعای مراجع عظام تقلید این مشکلات را از پیش روی کشور برداریم.

آیت الله شهرستانی نیز در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های دولت برای مقابله با تحریم ها و مدیریت بیماری کرونا اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر شاهد از بین رفتن بیماری کرونا باشیم و بتوانیم توفیق زیارت حرم امام حسین (ع) را پیدا کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.