خروج ۲۵۰۰ نظامی امریکایی از عراق

آیا الکاظمی در گفتگو با امریکا به یک موفقیت دست یافته است؟

نخست وزیر عراق اعلام کرد بر اساس توافقات حاصله در تاکنون آمریکا ۲۵۰۰ سرباز خود را از عراق خارج کرده است

شهروند آنلاین: الکاظمی روز شنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه رسمی «العراقیه» گفت که در گفتگوی راهبردی با ایالات متحده به یک موفقیت بزرگ دست یافته ایم.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: در این گفتگو توافق شده است که نیروهای آمریکایی از پایگاه های عراق خارج شوند در حالی که تاکنون ۲۵۰۰سرباز آمریکایی از کشور خارج شده اند.

الکاظمی افزود: قبل از سفر به واشنگتن، من با تمام مقامات سیاسی دیدار کردم و برخی از آنها از من خواستند که با آمریکایی ها در مورد خروج آنها از عراق در مدت ۸ سال، مذاکره کنم که در توافق با آنها این کار در طی ۳ سال صورت خواهد گرفت.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱ و بعد از ۸ سال اشغال عراق و سرنگونی صدام حسین از این کشور خارج شده بودند. اما در سال ۲۰۱۴ با توجه به درخواست دولت عراق حدود ۵ هزار سرباز آمریکایی با ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش در پایگاه های نظامی در سراسر عراق مستقر شدند و در حال حاضر هیچ آمار دقیقی از نیروهای فعلی وجود ندارد.

در تاریخ ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد)، الکاظمی در راس هیاتی برای گفتگوی استراتژیک با مقامات آمریکایی به واشنگتن رفت.

مطابق آنچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه دیدار خود با الکاظمی اعلام کرد، در این جلسات توافق شد که واشنگتن ظرف ۳ سال نیروهای خود را از عراق خارج کند.

الکاظمی در مورد تعطیلی سفارت واشنگتن دربغداد گفت: ما دلخوری و نگرانی آمریکا را در رابطه با امنیت نماینده های دیپلماتیک خود در عراق به سبب موشکهای بی هدف دریافت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد که تهدید به منزوی کردن عراق بر اوضاع اقتصادی این کشور تاثیر مستقیم خواهد داشت زیرا بیشتر سپرده های مالی عراق از طریق ایالات متحده انجام می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.