عجیب و واقعی؛ قایقران‌ها پارو ندارند!

اعضای تیم‌ملی قایقرانی با مشکل بزرگی مواجه شده‌اند

اعضای تیم‌ملی قایقرانی ایران که با محدودیت‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، حالا پارو هم ندارند!

شهروندآنلاین: کمبود امکانات در ورزش‌هایی که توجه زیادی به آنها نمی‌شود همواره موج می‌زند و اتفاقات و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و ملی‌پوش ایران از مهم‌ترین امکانات اولیه هم محرومند و با این مشکلات برای رسیدن به اهداف خود دم نمی‌زنند و تلاش‌شان را انجام می‌دهند.

اگر چندوقت پیش اعضای تیم‌ملی تیراندازی بدون فشنگ تمرین می‌کردند و این مسأله سروصدای زیادی به‌راه انداخت، حالا در قایقرانی شاهد آن هستیم که پارو کم است و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است!

تیم‌ملی قایقرانی ایران که در المپیک هم نماینده داشت و نتوانست عنوانی به‌دست آورد، حالا خود را برای بازی‌های آسیایی و البته مسابقات جهانی آماده می‌کند. این در حالی است که ملی‌پوشان از کمبود پارو در اردوها رنج می‌زند.

افشین فرزام، سرمربی تیم‌ملی قایقرانی در این خصوص گفته است:‌ «ما همیشه مشکل پارو داریم چون به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شوند و می‌شکنند. قول دادند در اولین اعزام مقداری از این تجهیزات را تهیه کنیم.»

جالب اینکه قایقران‌ها هنوز پیست استانداردی برای انجام تمرینات ندارند و به‌همین‌خاطر درخواستی برای اردوی برون‌مرزی داشته‌اند. فرزام در این‌باره گفت: «قطعا باید از ظرفیت داخلی و فضای پشت سدها استفاده کنیم. ما حداقل نیاز داریم چهارتاپنج‌ماه در مسافت تمرین کنیم و به‌دلیل شرایط بودجه‌ای، نمی‌توان تمام اردوها برون‌مرزی باشند. با این‌حال قول مساعد از کمیته ملی المپیک گرفته‌ایم که حداقل دو اردوی برون‌مرزی در یکی از کشورهای نزدیک مثل ترکیه داشته باشیم.برای لیگ از قایق‌های دونفره به‌صورت موقت استفاده کردیم. در روزهای آینده با آقای سهرابیان، رئیس فدراسیون جلسه‌ای می‌گذاریم تا در مورد استفاده قایق‌ها توسط اردونشینان تصمیم‌گیری کنیم.»

در این خصوص کسب اطلاع کردیم اگرچه فدراسیون قایقرانی تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات اصلی ورزشکاران خود ازجمله کمبود پارو انجام داده، اما هنوز منابع مالی موردنیاز در اختیار آنها قرار نگرفته است. در این‌باره کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم در جریان قرار گرفتند و باید دید آیا در هفته‌های آینده این مشکلات کاهش پیدا می‌کند یا خیر.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.