آزمون واقعی برای ترامپ در چند روز آینده

پزشک ترامپ محتاطانه خوشبین است؛ کاخ سفید 48 ساعت آینده را بسیار مهم می‌داند

عصر شنبه ترامپ ویدیویی در توییتر منتشر کرد و در آن گفت حالش خوب است، اما آزمون واقعی در چند روز آینده خواهد بود. پزشک ترامپ اواخر روز شنبه گفت که او حالش خوب است. دکتر شانلی کانلی گفت که تیم پزشکی محتاطانه درباره وضعیت رئیس‌جمهوری خوشبین است.مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز با ابراز نگرانی از وضعیت رئیس‌جمهوری گفت که مسیر بهبود ترامپ هنوز روشن نیست.

مترجم: فرشته کیانی- شهروندآنلاین: عصر شنبه ترامپ ویدیویی در توییتر منتشر کرد و در آن گفت حالش خوب است، اما آزمون واقعی در چند روز آینده خواهد بود. پزشک ترامپ اواخر روز شنبه گفت که او حالش خوب است و از زمان تشخیص، بهبود او پیشرفت قابل توجهی داشته است. دکتر شانلی کانلی گفت که تیم پزشکی محتاطانه درباره وضعیت رئیس‌جمهوری خوشبین است.

چند ساعت قبل، ترامپ در پیام ویدیویی چهار دقیقه‌ای (با کت و شلوار و بدون کراوات) گفت: «به اینجا که آمدم، حالم خیلی خوب نبود، الان خیلی بهتر شده‌ام. فکر می‌کنم چند روز آینده آزمون واقعی باشد. طی روزهای آینده خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.» او گفت که می‌خواهد دوباره به مسیر مبارزات انتخاباتی برگردد. ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر با جو بایدن رقابت می‌کند.

از وضعیت ترامپ چه می‌دانیم؟

صبح روز شنبه، دکتر کانلی گفت که رئیس‌جمهوری فعلا اکسیژن اضافی دریافت نکرده است و  24 ساعت بدون تب بوده است.

به گفته کاخ سفید، انتظار می رود رئیس‌جمهوری چند روز در بیمارستان در والتر رید بماند.

دکتر کانلی گفت که با احتیاط به شرایط ترامپ خوشبین است، اما نمی‌تواند بگوید او کی از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

با این حال، مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، با ابراز نگرانی از وضعیت رئیس‌جمهوری گفت که مسیر بهبود ترامپ هنوز روشن نیست.

او به خبرنگاران گفت علائم حیاتی رئیس‌جمهوری در 24 ساعت گذشته بسیار نگران کننده بوده و 48 ساعت آینده بسیار مهم خواهد بود.

دکتر کانلی به این سوال که ترامپ کی و کجا به ویروس آلوده شده است، پاسخ نداد. اما همه توجه‌ها به سمت آخر هفته گذشته و مراسم شلوغ  Rose Garden است؛ جایی که ترامپ نامزدی امی بارت را برای دیوان عالی اعلام کرد. علاوه بر ترامپ و ملانیا، 6 نفر دیگر از افراد حاضر در آن مراسم به ویروس مبتلا شده‌اند.

چه کسانی از اطرافیان رئیس‌جمهوری آزمایش‌شان مثبت شده است؟

دکتر کانلی به این سوال که ترامپ کی و کجا به ویروس آلوده شده است، پاسخ نداد. اما همه توجه‌ها به سمت آخر هفته گذشته و مراسم شلوغ  Rose Garden است؛ جایی که ترامپ نامزدی امی بارت را برای دیوان عالی اعلام کرد. علاوه بر ترامپ و ملانیا، 6 نفر دیگر از افراد حاضر در آن مراسم به ویروس مبتلا شده‌اند.

روز شنبه، مشاور مبارزات انتخاباتی و فرماندار سابق نیوجرسی کریس کریستی آخرین کسی بود که آزمایشش مثبت اعلام شد.

از دیگر افرادی که آزمایش‌شان مثبت شده می‌توان به دستیار ترامپ، هوپ هیکس اشاره کرد. بیل استپین، مدیر کمپین- کلیان کانوی مشاور سابق کاخ سفید- سناتور مایک لی از یوتا و سناتور تام تیلیس از کارولینای شمالی که هر دو در کمیته قضائی هستند- جان جنکینز، رئیس دانشگاه نوتردام- رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان و نیکلاس لونا، دستیار ریاست‌جمهوری کاخ سفید از دیگر افرادی بودند که آزمایش‌شان مثبت شد.

سرنوشت مبارزات انتخاباتی چه می‌شود؟

ترامپ در پیام توییتری خود گفت: «فکر می‌کنم به زودی باز خواهم گشت و مشتاقانه منتظر پایان کار مبارزات انتخاباتی به همان روشی که آغاز شد، هستم.»

تیم مبارزات انتخاباتی رئیس‌جمهوری روز شنبه گفت تا زمانی که ترامپ به مبارزات انتخاباتی برگردد، با سرعت پیش خواهد رفت.

تیم مبارزات انتخاباتی رئیس‌جمهوری از جایگزین‌هایی از جمله پسران ترامپ، دونالد جونیور و اریک و معاون رئیس‌جمهوری مایک پنس دعوت کرده‌ است که فعلا کارزار انتخاباتی را هدایت کنند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ به فاکس نیوز گفت اولین رویداد تجمعی مجازی در روز دوشنبه خواهد بود.

جو بایدن، رقیب دموکرات، به مبارزات انتخاباتی خود ادامه داده و روز شنبه رویدادی مجازی برگزار کرده است.

او در سفری به میشیگان گفت: «نمی‌خواهم اکنون به رئیس‌جمهوری و بانوی اول حمله کنم.»

منبع: BBC NEWS

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.