سالروز پرویز یاحقی، او که با ویلن جادو می‌کرد

یاحقی موسیقی را از دایی خود آموخت

15 سال پیش، برابر 13 بهمن 1385 خورشیدی، پرویز صدیقی پارسی، معروف به پرویز یاحقی، موسیقی‌دان و نوازنده چیره‌دست ویولن در 71 سالگی به علت ایست قلبی در خانه خود در تهران درگذشت.

شهروند آنلاین| او موسیقی را از دایی خود حسین یاحقی آموخت و به همین خاطر در ادامه فعالیت هنری، پسوند یاحقی را برای خود برگزید. یاحقی از کودکی با هنرمندان بزرگی چون علی‌اکبر شهنازی، ابوالحسن صبا و مرتضی محجوبی آشنا شد و 9 ساله بود که در رادیو نوازندگی کرد. به عقیده اهل فن، یاحقی به رغم علاقه شخصی‌ به نوازندگی، آهنگسازی توانمند بود و علت شهرت او، جدا از سبک خاص نوازندگی، سبک آهنگسازی‌اش بود. از یاحقی تک نوازی‌های بسیاری در برنامه‌های «گل‌ها» باقی‌ مانده که در طول زمان جاودانه شدند.

سبک نوازندگی یاحقی بر بسیاری از نوازندگان ویلن تأثیر گذاشت و به جرأت باید او را از جمله برجسته‌ترین نوازنده‌های ویولن تاریخ موسیقی ایران به شمار آورد. یاحقی هیچگاه در راه تربیت هنرجویان موسیقی گام نگذاشت زیرا اعتقاد داشت آموزش موسیقی کار او نیست. این ویلن‌نواز چیره‌دست در سال‌های پایانی عمر به دلیل مصدومیت قادر به نوازندگی نبود که همین موضوع لطمه روحی شدیدی به او وارد آورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.