به‌دنبال پرورش دانش‌آموز پرسشگر و خلاق باشیم

هفتمین نشست از سلسله نشست‌های «گفت‌وگوی هفته» برگزار شد

هفتمین نشست از سلسله نشست‌های «گفت‌وگوی هفته» با حضور اعضای شورای معاونان و رؤسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش در کشور و وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد. در حاشیه این نشست سورنا ستاری از همکاری معاونت علمی و فناوری با آموزش‌وپرورش گفت. وزیر آموزش‌وپرورش هم بر اهمیت مدارس تأکید داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از همکاری معاونت برای تجهیز پژوهش‌سراها و مراکز هنرستانی و تجهیزات آزمایشگاهی مدارس خبر داد

شهروندآنلاین– سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نشست‌های «گفت‌وگوی هفته» از هفت‌سال همکاری نزدیک معاونت علمی با وزارت آموزش‌وپرورش گفت. فعالیتی که به گفته او نمود بیشتری در حوزه دانشگاهی، بحث‌های اقتصادی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.

ستاری با اشاره به اینکه معاونت در بحث‌های علمی نخبگان و مدارس سمپاد همکاری نزدیکی با آموزش‌وپرورش داشته است، از همکاری معاونت برای تجهیز پژوهش‌سراها و مراکز هنرستانی و تجهیزات آزمایشگاهی مدارس خبر داد؛ همکاری که به همت وزیر آموزش‌وپرورش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محسن حاجی‌میرزایی در این نشست از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سپاسگزاری کرد. وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه این باور که آینده کشور و شکل‌گیری ظرفیت‌های علمی در جامعه در دوره مدرسه آغاز می‌شود، باید به یک باور ریشه‌دار تبدیل شود، گفت که آموزش‌وپرورش باید با پرورش دانش‌آموز پرسشگر، خلاق و نوآور، سنگ‌بنای آینده‌ای متفاوت را بگذارد.

برای شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر، حمایت از هنرستان‌های فنی و استعدادها در اجرای طرح «شهاب»، تقویت المپیادها و شکل‌گیری جدید سازمان پرورش استعدادهای درخشان، زمینه‌های مشترک همکاری بین ما و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری وجود دارد و آینده‌بخشی را می‌توانیم انتظار داشته باشیم

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر این مسأله که ما برای دستیابی به هدف‌ها باید تمرکز خود را بر آموزش‌وپرورش بگذاریم و علاوه بر همکاری، شناسایی نقطه اصلی تمرکز و معماری درست همکاری‌ها، دستاوردهای بزرگ‌تری خواهد داشت، ادامه داد:  «برای شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر، حمایت از هنرستان‌های فنی و استعدادها در اجرای طرح «شهاب»، تقویت المپیادها و شکل‌گیری جدید سازمان پرورش استعدادهای درخشان، زمینه‌های مشترک همکاری بین ما و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری وجود دارد و آینده‌بخشی را می‌توانیم انتظار داشته باشیم.» به گفته وزیر آموزش‌وپروش بازشگایی مدارس  اثر تعیین‌کننده‌ای در شیوع کرونا نداشته است.«تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی مدارس در اختیار مدارس قرار گرفته و تاکید وزارتخانه بر این است که این سرانه به صورت مستقیم به مدارس داده شود تا از سلامت دانش آموزان مراقبت کافی به عمل بیاید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.