سازمان هواشناسی: پنجشنبه کمینه دمای هوا در 21 مرکز استان به «صفر»و«زیر صفر» میل می‌کند

برای شهرهای کرج، اصفهان، تهران و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز پنجشنبه جو پایدار و آرام در کشور ادامه دارد و اواخر وقت بارش در نوار مرزی جنوب آذربایجان غربی و کردستان خواهیم داشت.

به گزارش فارس، او در ادامه گفت: روز جمعه 15 بهمن با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب، زاگرس مرکزی، شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، همچنین دامنه‌‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، قزوین و البرز بارش برف و باران خواهیم داشت و روز شنبه علاوه بر این مناطق در سواحل شمالی کشور نیز بارش‌ها آغاز می‌شود و سپس شمال شرق، شرق و مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز یکشنبه 17 بهمن بارش در نیمه جنوبی اردبیل و استان‌های گلستان، مازندران و گیلان همچنین مناطقی از شمال شرق کشور خواهیم داشت. تا ظهر جمعه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل کرج، اصفهان، تهران و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

او در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران پنجشنبه کمی ابری همراه با غبار محلی در بعدازظهر نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 2 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده شهرکرد و همدان با کمینه دمای 10 درجه زیر صفرسردترین مرکز استان‌ و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود. پنجشنبه در 21 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

او ادامه داد:‌ از جمعه 15 بهمن تا یکشنبه 17 بهمن همانطور که گفته شد بارش برف و باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در مناطقی که ذکر شد پیش‌بینی می‌شود. در این راستا اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز‌ها و احتمال آب گرفتگی معابر شهری وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این راستا ‌توصیه می‌شود اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، امتناع از جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی در دستور کار باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.